Valmistaudu vuoden kovimpaan ostorynnistykseen

Suomeenkin rantautunut amerikkalainen ostospäivä Black Friday saa kuluttajat jonottamaan aamutuimaan myymälöihin ja verkkokauppoihin. 

Viime vuosina Black Friday on ollut ylivoimaisesti kovin myyntipäivä Suomessa. Samalla kun kauppiaat ovat heränneet päivän merkitykseen, on trendiksi muodostunut se, että alennuksia annetaan pitkin viikkoa – ei vain perjantaina.

Myyntipiikit näkyvät laajalti, mutta erityisesti verkkokauppamyynnissä on todistettu huimaa kasvua. Vuonna 2019 keskiostosten suuruus oli jopa 22 prosenttia suurempi kuin normaalina päivänä. Samalla lukema oli kokonaiset viisi prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Keskiostosten kasvu viittaa siihen, että heräteostojen lisäksi Black Fridayn aikana tehdään myös isompia, suunniteltuja hankintoja. 

Kasasimme avuksesi koosteen, josta näet suoraa tilastotietoa siitä, miten Black Friday on vaikuttanut suomalaisten ostokäyttäytymiseen. Raportista ilmenee myös millaiset kuluttajat ostavat mielellään verkkokaupoista  ja miten Sanoman mediat tavoittavat erilaisista tuotekategorioista kiinnostuneita kuluttajia!

Lataa kooste ja tutki Black Fridayn vaikutuksia!

Lataa kooste

Mainonta kannattaa aloittaa ajoissa, jotta tuotteesi tai palvelusi otetaan mukaan harkintaan mustan perjantain ostoslistalle.  Perjantain ohella ostohuuma ajoittuu koko marraskuun viimeiselle viikolle. Mainostaminen kannattaa, ei siis ihme, että Black Fridayn mainospaikat myydään aina loppuun.

Vielä ehdit varata Black Friday mainospaikkasi!

Toimi heti ja pyydä tarjous