Millainen mainonta sopii mihinkin myyntifunnelin vaiheeseen? Yksittäisten kampanjoiden lisäksi mainonnassa kannattaa panostaa koko asiakkaan matkaan.
Mainontaa ostetaan usein kampanjoittain. Bannereita promoamaan juuri julkaistua opasta. Helsingin Sanomien etusivua lisäämään yrityksen tunnettuutta. Radiomainontaa kertomaan kevään alennusmyynneistä.
Lyhyellä tähtäimellä tämä taktiikka myös toimii. Opas saa lataajia, Helsingin Sanomien etusivu jää potentiaalisten asiakkaiden mieleen ja radiomainos kannustaa kuulijoita ostoksille. Pidemmällä aikavälillä katsottuna myynnissä näkyy kampanjan kohdalla piikki, joka laskee yhtä jyrkästi kuin lähti nousuun.
Mainontaa voi kuitenkin hyödyntää myös toisin. Satunnaisten kampanjalähtöjen lisäksi voidaan keskittyä pitkäjänteisempään tekemiseen. Yksi tapa on suunnitella mainonnan kokonaisuus siten, että se tukee myyntifunnelia koko sen pituudelta, aina tietoisuusvaiheesta nykyasiakkaiden ilahduttamiseen asti.
Alla kerron, millainen mainostyyppi sopii mihinkin funnelin vaiheeseen – ja miten saat mainonnasta täyden tehon irti.