Google-, Instagram- ja Facebook-mainonnan ostaminen itsepalveluna verkosta on tuttua jo monessa yrityksessä. 

Mutta tiesitkö, että voit tutustua valmiiksi mietittyihin mediamainonnan kampanjakokonaisuuksiin ja halutessasi ostaa verkosta mainontaa myös Suomen vahvimpiin medioihin? Tarjolla on verkko- ja videomainontaa Sanoman koko verkostoon (IS.fi, HS.fi, aamulehti.fi, satakunnankansa.fi sekä paikallislehtien ja aikauslehtien sivustoille), mainontaa aikakauslehtiin, valtakunnallisiin ja paikallisiin sanomalehtiin ja suosituille radiokanaville – ja mainontaa alueellisesti Neloselle televisioon.

Tässä jutussa kerron muutaman syyn siihen, miksi mainonnan verkkokauppaa kannattaa käydä kurkkaamassa. Uskon nimittäin, että ostamisen lisäksi verkkokauppa voi tarjota markkinoijalle monenlaista hyötyä: näet, mitä on tarjolla ja mihin hintaan, ostat palvelut halutessasi helposti ja voit olla varma siitä, että kampanjasi toteutuu.

Hyöty 1: Todennäköisesti helpoin tapa vertailla mediamainonnan hintoja ja kokonaisuuksia 

Tiedätkö, mitä missäkin mediassa mainostaminen maksaa? Onko tietoja helppo löytää? Useimmiten vastaus on valitettavasti ei. Ja jos hintoja on vaikea kaivella, käy myös markkinoinnin ja mainonnan budjetointi ja suunnittelu hankalaksi.

Tätä helpottaaksemme rakensimme verkkokauppaan valmiita kokonaisuuksia. Koostimme selkeästi hinnoiteltuja paketteja, joiden kontaktimäärät ja hinnat ovat näppärästi esillä. Jos siis haluat esimerkiksi tietää, mitä maksaisi kahden viikon mittainen radiokampanja omalla alueellasi, löydät tiedon helposti tuotesivulta

sanoma_mediat_verkkokauppa.JPGMainontaa verkosta näihin medioihin: Helsingin Sanomat, Iltasanomat.fi, Aamulehti, Satakunnan Kansa,  Rannikkoseutu, Janakkalan Sanomat, Tyrvään Sanomat, Valkeakosken Sanomat, KMV-lehti, Jämsän Seutu, Kankaanpään Seutu, Merikarvia-lehti, Nokian Uutiset, Suur-Keuruu, Sydän-Satakunta, Me Naiset, Meidän Perhe, Kodin Kuvalehti, Suuri Käsityö, Hyvä Terveys, ET, Radio Suomipop, Radio Rock, Me Naiset Radio, Loop, Helmiradio, HitMix, Aito Iskelmä, Groove FM ja Nelonen.

Roudan verkkokaupasta löydät helposti hinnat ja tavoittavuustiedot näille kokonaisuuksille – voit halutessasi myös tilata kampanjan vaivatta verkossa: 

  • Verkkomainonta – aluekohdennetut, erikokoiset klikkipohjaiset bannerikampanjat Sanoman mediaverkostossa
  • Videomainonta – kolme eri kokoista cross screen -videokampanjakokonaisuutta: video esitetään sekä desktop- että mobiililaitteilla näyttävällä paikalla mediasisältöjen yhteydessä
  • Televisiomainonta - kolme eri kokoista alueellisesti kohdennettua kampanjakokonaisuutta Neloselle
  • Radiomainonta – eri kokoiset ja pituiset kampanjat sekä valtakunnalliseen että alueelliseen radiomainontaan Sanoman kanavilla
  • Printtimainonta – eri kokoluokkien ilmoitukset sanoma- ja aikakauslehtiin 
  • Kotisivut yritykselle – eri kokoiset kotisivuratkaisut avaimet käteen -kokonaisuuksina

Hyöty 2: Kun tiedät, mitä tarvitset, on kampanjan varaaminen helppoa

Moni B2B-ostaja valittelee nykyään ostamisen vaikeutta; tarjouksia pitää erikseen pyytää, ja myyjän kanssa pitää keskustella, vaikka itselle olisi jo päivänselvää se, mitä tarvitsee. 

Verkkokauppa onkin mainio – ja helppo – tapa ostaa esimerkiksi tuttua ja hyväksi havaittua palvelua uudelleen, tai tehdä nopeita ja näppäriä kokeiluja medioissa silloin, kun se on ajankohtaista ja tiedät, millainen mainonnan budjettisi on. Varmistat nopeasti ja helposti, mistä ja milloin vain, että saat kampanjasi alkamaan juuri silloin kun haluat.

Hyöty 3: Verkkokauppa-asiakkaana olet turvallisissa käsissä 

Verkkokaupan tilaukset solahtavat samaan putkeen kuin myyjänkin kanssa tehdyt mediavaraukset. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että saat heti tilauksesi jälkeen tilausvahvistuksen, jossa on mustaa valkoisella kampanjan aikataulu-, tavoittavuus- ja hintatiedoista. 

Voit toimittaa materiaalit heti tilausta tehdessäsi, tai myöhemmin. Materiaalien lataus on helppoa: esimerkiksi printtimainonnan materiaalit saat ladattua mukaan suoraan tilauksen yhteydessä. Voit valita myös vaihtoehdon, jossa me routalaiset tai yhteistyökumppanimme suunnittelevat ja toteuttavat mainonnan aineistot. Ja mikäli aineistoja ei kuulu deadlinen lähestyessä, muistutamme sinua niiden toimittamisesta. 

Sinun tulee tietysti myös tarkistaa ja hyväksyä mainosten vedokset ennen niiden julkaisua. Kampanjan jälkeen saat raportin mainonnan tavoittavuudesta. 

Olet siis hyvissä käsissä läpi osto- ja julkaisuprosessin, riippumatta siitä, oletko kokenut mediaostajakettu, vai ensimmäistä kertaa asialla. Ja mikäli mieleesi juolahtaa missä tahansa vaiheessa kysymyksiä, palvelee asiakaspalvelumme niin chatissa, sähköpostissa kuin puhelimessakin. 

Tutustu kaikkiin mediamainonnan paketteihin, verkkosivupaketteihin ja hintoihin 

Jos kaipaat lisää ideoita mainontaasi, tai et löydä tarpeisiisi sopivan tuntuista pakettia, niin jätä meille yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme kilauttaa sinulle pian.