Tiedätkö millainen mainonta rakentaa brändiä? Entä osaatko sanoa miksi pelkkä taktinen mainonta ei riitä siivittämään yritystä menestykseen?

Mainostauko-podcastin kuudennessa jaksossa asiantuntijamme Tomi Jäppinen ja Tanja Kaikkonen keskustelevat brändimainonnan merkityksestä ja siitä, miten se vaikuttaa yrityksen liiketoimintaan.

Pelkkien konversioiden mittaaminen ei riitä

Digimainonta ja sen mittaaminen lipsahtavat helposti viimeisen konversiopisteen varaan: siihen kuinka moni päätyi yrityksen sivuille ostamaan mainostettua tuotetta tai palvelua.

Asiakkaan ostopolku ei kuitenkaan ole aina niin simppeli. Varsinkin isompia ostoksia, kuten matkoja ja asuntoja, joudutaan yleensä harkitsemaan pidempään kuin yhden mainoksen verran. Ostosykli voi tuotteesta ja palvelusta riippuen olla kaikkea parista päivästä useampaan vuoteen.

Lisäksi jopa 90 % ostopäätöksistä tapahtuu tiedostamatta. Erilaiset mielikuvat vaikuttavat siihen, minkä tuotteen tai palvelun asiakas lopulta valitsee. Siksi brändillä on iso merkitys myös mainonnassa.

Kuuntele jaksosta, miten brändiä voi rakentaa mainonnan avulla:

Mainostauko-podcastin kuudennessa jaksossa asiantuntijamme kertovat:

  • Miksi brändi on yrityksen liiketoiminnalle tärkeä? [01:24]
  • Miksi ostosuppilo on merkittävä myös brändinrakennuksessa? [04:11]
  • Miten brändi vaikuttaa yrityksen kasvuun? [05:12]
  • Case XXL: Miksi brändi kannattaa laittaa kuntoon ennen taktista kampanjointia? [06:09]
  • Voiko pienellä mainosbudjetilla rakentaa brändiä? [07:03]
  • Millainen mainonta rakentaa brändiä? [08:05]
  • Mitä tapahtuu, kun brändi lähtee kasvuun? [09:07]
  • Mikä on kanavan ja viestin merkitys brändimainonnassa? [10:26]
  • Kannattaako brändiä rakentaa, jos yritys on tyytyväinen nykytilanteeseen?  [11:06]

Kuuntele podcast

 

Kuuntele palvelussa:  Spotify  SoundCloud