Mitä yhteistä on mainonnalla ja asiakaskokemuksella? No tietysti se, että hyvin suunniteltu mainonta on osa asiakaspolkua siinä missä muukin!

Kahdeksannessa, ja tämän kauden päättävässä Mainostauko-jaksossa, kolmen koplamme Henri Savilahti, Minna Lahtonen ja Sami Tirkkonen keskustelevat asiakaskokemuksesta ja mainonnan roolista siinä.

Mainonta on yksi ensimmäisistä kohtaamispisteistä asiakkaan ja yrityksen välillä

Asiakaskokemus muodostuu kaikista asiakkaan ja yrityksen välisistä kohtaamisista. Kaikilla kosketuspisteillä on merkitystä, olivatpa ne sitten suoria kanavia, kuten yrityksen verkkosivut ja asiakaspalvelu tai epäsuoria, kuten suositukset ja erilaiset mielikuvat

Mainonta on usein yksi ensimmäisistä pisteistä, jossa asiakas törmää uuteen yritykseen. Siksi myös se kannattaa ottaa huomioon hyvää asiakaskokemusta rakentaessa.

Avain hyvään asiakaskokemukseen on asiakasymmärrys, eli se, että tiedät millainen asiakkaan polku on, millaisia haasteita hän sillä kohtaa ja miten yrityksesi voisi ne ratkaista. Mainonta voi auttaa asiakasta tällä polulla eteenpäin ja tarjota ratkaisuja asiakkaan arjen haasteisiin.

Mutta miten asiakaskokemusta kehittävää mainontaa kannattaa lähteä suunnittelemaan? Kuuntele Henrin, Minnan ja Samin vastaukset.

Tässä jaksossa kerrotaan:

  • Mitä yhteistä on mainonnalla ja asiakaskokemuksella? [01:26]
  • Miten mainonnalla rakennetaan asiakaskokemusta? [02:16]
  • Miten valitaan oikeat kanavat ja viesti? [03:13]
  • Miksi asiakaskokemuksen kehittäminen kannattaa? [04:05]
  • Millainen viesti parantaa asiakaskokemusta? [05:23]
  • Miten ostopolkua voi hyödyntää mainonnan suunnittelussa? [06:09]
  • Onko suositteluilla merkitystä ostopäätökseen? [07:36]
  • Voiko asiakaspalvelun yhdistää mainontaan? [08:59]
  • Miten suunnitellaan asiakaskokemusta kehittävää mainontaa? [10:50]​​​

Kuuntele podcast

Kuuntele palvelussa:  Spotify  SoundCloud