Milloin mainostajan kannattaa hankkia näkyvyyttä mahdollisimman monesta kanavasta? Entä milloin yksi kanava on Se Oikea valinta?

Mainostauon viidennessä jaksossa edellisestä jaksosta tutut Henri Savilahti ja Juulia Salonen kertovat kumpaa he suosivat suunnitellessaan erilaisten yritysten mainontaa. 

Monikanavainen mainonta luo monta kosketuspistettä

Monikanavaisuus on kaikessa loistossaan houkutteleva ajatus. Parhaimmassa tapauksessa tavoiteltu kuluttaja kohtaa brändin pitkin päivää monessa eri paikassa: aamulla Hesaria lukiessa, työmatkalla radiota kuunnellessa, lounastauolla Instagram-tarinoissa sekä illalla suosikkiohjelmansa mainostauolla. Näin mainos synnyttää muistijäljen ja yritys jää kohderyhmän mieleen.

Monikanavaisuus ei kuitenkaan ole halvin ratkaisu ja siksi moni yritys on ison dilemman edessä – kumpaan vaihtoehtoon kannattaa ennemmin panostaa?

Tässä jaksossa kuullaan:

  • Millaisia eri kanavavaihtoehtoja mainonnassa on? [00:55]
  • Mitä etuja on monikanavaisuudella? [02:05]
  • Miksi Google ei ole yksinään riittävä kanava? [02:46]
  • Mitä etuja on tiukalla fokuksella? [03:49]
  • Missä tilanteessa kannattaa fokusoitua yhteen kanavaan? [04:25]
  • Mitä fokusoitua viestiä suunnitellessa kannattaa ottaa huomioon? [06:04]
  • Kumpaan Roudan asiantuntijat panostaisivat? [07:13]
  • Case The Other Danish Guy: Millainen on onnistunut monikanavainen kampanja? [08:45]

​​​​​​​​​​​​​​ Kuuntele podcast

Kuuntele palvelussa:  Spotify  SoundCloud