Voiko pienellä budjetilla tehdä tehokasta mainontaa? Entä paljonko rahaa täytyy varata erilaisiin mainonnan toimenpiteisiin?

Mainostauko-podcastin kaikkien aikojen ensimmäisessä jaksossa asiantuntijamme Tomi Jäppinen ja Pirita Syrjäntö perehtyvät mainosbudjettien maailmaan ja siihen, miten yritys saa pienestäkin budjetista parhaan hyödyn irti.

Kustannustehokas mainonta vaatii asiakasymmärrystä

Meiltä routalaisilta kysytään usein vinkkejä sopivan mainosbudjetin valintaan sekä pienen budjetin tehokäyttöön. Kysymys on haastava (varsinkin ensimmäistä kertaa mainostavalle), sillä jokainen yritys ja samalla myös jokainen asiakaskanta on erilainen.

Erilaisia mediavaihtoehtoja löytyy roppakaupalla joten valinnanvaraa on runsaasti. Jokainen kanava nielee juuri sen verran rahaa kun sinne on valmis syytämään ja siksi huolellinen suunnittelu on kaiken A ja O. Ensimmäinen askel on tunnistaa, kenelle mainontaa tehdään ja miksi.

Kun tiedät ketä mainoksellasi haluat tavoittaa, voit myös selvittää missä kanavissa kohderyhmäsi liikkuu ja millaiseen lähestymistapaan kannattaa panostaa. Se säästää yritykseltäsi pitkän pennin.

Kuuntele, mitä muita vinkkejä Tomi ja Pirita antavat kustannustehokkaan mainonnan suunnitteluun!

Jaksossa vastataan seuraaviin kysymyksiin mainosbudjetista ja sen suunnittelusta

  1. Mikä on mainonnassa pieni budjetti? [01:35]
  2. Miten riittävä mainosbudjetti määritellään? [02:35]
  3. Miten budjettiin sopivat tavoitteet ja toimenpiteet valitaan? [03:30]
  4. Millainen mainonta sopii pienelle kivijalkayritykselle? [05:20]
  5. Miksi ja miten budjetti ohjaa kanavavalintaa? [05:55]
  6. Milloin yrityksen ei kannata käyttää rahaa mainontaan? [06:35]
  7. Millainen mainonta on kaikista edullisinta? [08:15]
  8. Miten kustannustehokasta mainontaa tehdään käytännössä? [11:00]
     

Kuuntele podcast ja suunnittele seuraava mainosbudjettisi oikeista lähtökohdista!

Kuuntele podcast

Kuuntele palvelussa:  Spotify  SoundCloud