Tiedätkö missä kanavissa yrityksesi kannattaa näkyä? Oletko jo onnistunut löytämään oikeat alustat kohderyhmäsi tavoittamiseen?

Digimainonnassa on valtava määrä mahdollisuuksia. Siksi mainostauko-podcastin neljännessä jaksossa asiantuntijamme Henri Savilahti ja Juulia Salonen pureutuvat verkkomainonnan monipuolisiin kohdennusmahdollisuuksiin ja siihen, mistä mainonnan kohdentamisessa kannattaa lähteä liikkeelle.

Mainonnassa enempi ei aina ole parempi – laaja kohderyhmä ei takaa parempia tuloksia

Mainonnan yleisimpiä uskomuksia on, että mitä suuremmalle joukolle mainos näytetään, sitä enemmän kassakone kilisee.

Vaikka brändimainonnassa tämä saattaa osittain pitää paikkansa, ei laajin mahdollinen kohdeyleisö aina ole se kaikista kannattavin ratkaisu – vaikka tuotteesi tai palvelusi puhuttelisikin kaikkia suomalaisia, yksi viesti ei sitä tee. 

Siksi mainoksen viestikulma täytyy suunnitella kohderyhmän tarpeet edellä. Mitä puhuttelevampi viesti, sitä paremmin se toimii. Siksi tehokas mainostaja käyttää budjettinsa huolellisesti kohdennettuun mainontaan.

Kuuntele jaksosta, millaisia erilaisia kohdennusmahdollisuuksia on olemassa ja miten niistä saa parhaan hyödyn irti. (Spoilerivaroitus: Demografiatiedot ovat vain pieni pisara mahdollisuuksien meressä.)

Tässä jaksossa asiantuntijamme kertovat:

  • Mitä tarkoitetaan mainonnan kohdentamisella? [00:51]
  • Mitä yrityksen tulisi tietää kohdeyleisöstään? [01:43]
  • Miten vältetään ylikohdentaminen? [02:35]
  • Missä verkkomainontaa voi kohdentaa? [04:05]
  • Miten kohdentaminen toimii käytännössä? [05:34]
  • Miksi kohdentaminen kannattaa? [08:25]
  • Millasia riskejä kohdentamisessa piilee? [09:25]
  • Mistä kohdentamisessa kannattaa lähteä liikkeelle? [10:43]

Kuuntele podcast

Kuuntele palvelussa:  Spotify  SoundCloud