Helsingin Sanomien etusivu huomataan

Notre Damen kellonsoittaja jatkaa Tampereen Teatterin upeiden musikaalituotantojen sarjaa. Musikaali saa Suomen kantaesityksen 13. syyskuuta 2019 päänäyttämöllä. Produktio on teatterille iso ja merkittävä satsaus. Suurmusikaalissa on jopa 20 henkinen kuoro, kertoi myynti- ja markkinointipäällikkö Karoliina Lehtonen.

Halusimme nostaa Notre Damen myös markkinoinnissa aiempaa isommin mainospanostuksin ja valitsimme yhdeksi kampanjamediaksemme Helsingin Sanomien etusivun; sekä painetun että digiversion. Satsaus kannatti. Hesarin etusivu toi hyvän boostin talven myyntiin, jonka Karoliina kertoi jopa kymmenkertaistuneen. Oma vaikutuksensa on varmasti myös asiakas- ja lehdistötilaisuuksilla, jotka pidettiin Tampereella samaan aikaan. Näytöksiä on yhteensä 130 ja jo 60 % lipuista on myyty. Olemme erittäin tyytyväisiä mediavalintaamme.

Karoliina seuraa koko ajan tarkasti myös verkkokävijädataa. Ilmoituksen jälkeisenä päivänä kävijämäärä kolminkertaistui ja jopa 73 % tuli orgaanisen haun kautta. Hakusanana ’Tampereen teatteri’ oli selkeästi käytetyin. Merkittävä osuus niin ryhmävarauksista kuin yksittäisistäkin lippukaupoista tuli pääkaupunkiseudulta. Kampanjan hyvistä tuloksista voidaan päätellä, että vain yhden päivän printti-ilmoituksen vaikutus kestää viikkoja. Etusivun ansiosta ihmiset ovat nyt tietoisia merkittävästä produktiostamme, Karoliina Lehtonen toteaa iloisesti. Mitattaessa mainonnan panostusta suhteessa sen tulokseen (ROI), voidaan todeta, että vaikka ilmoituksen hinta onkin suuri, me onnistuimme saavuttamaan sillä myös suuria voittoja. 

Uusi kampanja käynnistyy jo ensi viikolla ja koska alkuvuoden mainonnan tulokset olivat näin positiivisia, päätimme edelleen panostaa Sanoman medioihin. Aivan varmasti tulemme käyttämään Hesarin etusivua uudelleenkin, mutta nyt kokeilemme TV nelosta, radiota ja verkkomainontaa uudelleenmarkkinoinnin kohdennuksilla.

Tutustu Notre Dame -musikaaliin tästä >>