Moni meistä on tottunut ostamaan mitä erilaisimpia asioita verkosta – Googlen ja Facebookin mainostyökalujen myötä myös mainonnan nettiostaminen on tullut suomalaisille yrityksille tutuksi. Myös Roudan verkkotilauspalvelussa myydään mainontaa, kotisivuja ja palvelupaketteja siten, että niitä on helppo vertailla ja ostaa – vaikka keskellä yötä.

Kampanjan saa verkkotilauspalvelun kautta nopeasti liveksi: jos yrityksellä on olemassa valmis banneriaineisto, voidaan kampanja aloittaa jo kahden arkipäivän päästä. Jos mainosaineistot suunnitellaan ja toteutetaan Roudalla, saadaan kampanja starttaamaan viidessä arkipäivässä. 

Kokemuksia Roudan verkkokaupasta

Suomen 365-kiinteistökeskus osti Roudan verkkotilauspalvelusta bannerimainontakampanjan marraskuussa 2019. Jututimme yrittäjä Juha Laakkosta selvittääksemme, miten verkkomainonnan verkko-ostaminen onnistui.

“Yritykseni on hyvin uusi, se on perustettu lokakuussa 2019. Markkinoin tavoittaakseni asuntonsa myyntiä harkitsevia asiakkaita ja nyt starttivaiheessa on hyvä kokeilla erilaisia toimenpiteitä, jotta sieltä löytyvät ne toimivimmat tavat”, kuvaa Laakkonen lähtötilannetta. 

“Olin jo aiemmin tilannut Roudan uutiskirjeen. Loka-marraskuussa kirjeessä kerrottiin Black Friday -tarjouksesta, jossa verkkomainonnan kampanjan ostajalle tarjottiin banneriaineistojen suunnittelu ja tuotanto maksutta. Tämä kuulosti kiinnostavalta.” 

Onko mainonnan ostaminen verkosta helppoa?

Vaikein vaihe mainonnan ostamisessa verkosta on usein omien tarpeiden ja tavoitteiden määrittely. Verkkotilauspalvelun paketit on suunniteltu mahdollisimman selkeiksi, jotta valinta käy helposti. 

“Luettuani uutiskirjeen ja hetken aikaa harkittuani päätin kokeilla verkkomainontaa Roudan kanssa, sopivan kokoisella paketilla, kohdennettuna omalle alueelleni. Routa vaikuttaa tällaiselle pienemmälle yritykselle oikein hyvältä kumppanilta, mainonnan paketointi on mietitty niin, että myös pienempi yritys voi kokeilla erilaisia mainostamisen tapoja.”

“Mainonnan ostaminen verkosta ei epäilyttänyt tai tuntunut mitenkään kummalliselta. Lomakkeella kysyttiin perustiedot kampanjasta, kotisivujen osoite ja kaupunki, johon haluan kampanjan kohdentaa. Samalla lomakkeella lähetin banneriin tulevat kuvat ja kirjoittamani tekstit.”      

Kaupan lisäksi Roudan sivustolta löytyy kattavasti tietoa mainonnan eri paketeista ja palveluista. Tarjolla on myös chat, josta saa arkipäivisin asiantuntijan apua oikeanlaisen paketin valintaan, tai vaikkapa materiaalien toimittamiseen.

Mainosaineistojen suunnittelu ja toteutus kävi nopeasti

Roudan verkkotilauspalvelun kautta ostettuihin kampanjoihin voi toimittaa valmiit mainonnan aineistot, tai tilata aineistojen suunnittelun ja tuotannon Roudalta. 

“Mainos tuli nopeasti nähtäväksi. Tekijä oli osunut kerralla maaliin, siinä ei ollut mitään ongelmaa tai muutettavaa. Kaikki viestintä hoidettiin sähköisesti, ei tarvittu palavereja tai puheluita”, kertoo Juha Laakkonen.

Kampanjan ostamista verkosta kannattaa kokeilla

Roudan tavoitteena on ollut rakentaa mainospalveluiden verkkokauppa, josta asiakkaan on helppo tilata erityyppisiä ja -kokoisia verkkomainonnan paketteja. Millainen kokemus verkosta ostaminen oli – ja voisiko sitä suositella muille?

“Jos yrittäjä miettii, kannattaako tai uskaltaako markkinoinnin palveluja ostaa verkosta, niin sanoisin, että ilman muuta kannattaa. Tällainen palvelu selkiyttää ja nopeuttaa koko hommaa, koska tilaaminen käy helposti ja oikeat tiedot kysytään heti tilausta tehdessä.”

Mitä palveluja Routa myy verkossa?

Roudan verkkotilauspalvelussa myydään verkkomainonnan paketteja erilaisiin kampanjatarpeisiin. Tarjolla on sekä näyttöpohjaista että klikkipohjaista mainontaa, joihin asiakas voi valita haluamansa maantieteellisen kohdennuksen. 

Näyttöpohjaisissa paketeissa mediamuotona on cross screen -paraati, jossa mainos näkyy paraatipaikalla läpi Sanoman verkkomedioiden, kaikilla laitteilla, sillä alueella, mikä kampanjaan on valittu. Hinnoittelu perustuu mainoksen näyttökertoihin.

Klikkipohjaisissa paketeissa käytetään Sanoma Network Optimizeria, eli mainokset näkyvät kaikissa Sanoman medioissa valitsemallasi alueella, mutta järjestelmä optimoi mainoksen näyttöjä niille käyttäjille, jotka todennäköisimmin klikkaavat mainostasi. Näissä paketeissa mainostaja maksaa klikeistä mainoksen näyttömäärien sijaan. 

Lisäksi verkkotilauspalvelusta voi ostaa is.fin jättiboksipaikkaa, joka on hinnoiteltu näyttöpohjaisesti kohdennuskaupungin koon mukaan, sekä Remarketing-mainontaa, jota näytetään kotisivuillasi jo vierailleille kävijöille. 

Roudan verkkotilauspalvelusta löytyvät myös kätevästi sivumäärän mukaan hinnoitellut kotisivupaketit, joiden avulla kaikilla laitteilla toimivien verkkosivujen hankkiminen on varsin vaivatonta. Tulevaisuudessa verkkokauppaan tuodaan ostettavaksi myös printti-, radio- ja videomainontaa.

Kiinnostuitko verkkomainonnan tai kotisivujen helposta ostamisesta?

Tutustu Roudan verkkotilauspalveluun