Katariina Karine tuo asiakkaidemme mainonnan ratkaisujen taakse lisää asiakasymmärrystä ja dataa; missä medioissa kohderyhmät tavoitetaan, miten ajoittaa mainonta kustannustehokkaasti ja minkälaisilla budjeteilla jakaa mediamix.

- Tehtäväni on asiakas-, kuluttaja- ja toimialaymmärryksen tuottaminen. Koska pelkkä hyvä idea ei riitä, Roudalla asiakasratkaisut perustuvat aina näkemykseen kuluttajien mediakäyttäytymisestä. Haluamme, että asiakkaan vuosisuunnitelma tai kampanja perustellaan näkemyksellä ja tiedolla.  

Voin vastata esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin: Mitä medioita asiakkaan tavoittelema kohderyhmä käyttää ja miksi? Millaiset sisällöt kiinnostavat ja puhuttelevat kohderyhmää? 

Mitä hyötyä sitten tuottamastani tiedosta on asiakkaalle? 

  • Asiakkaan ymmärrys sekä nykyistä asiakkaistaan että potentiaalisesta asiakaskunnasta lisääntyy.
  • Asiakas löytää oikean tavan puhutella kohderyhmäänsä.
  • Asiakas löytää oikeat mediaryhmät, kanavat ja mediat mistä parhaiten tavoittaa halutun kohderyhmän. 
  • Asiakas saa juuri hänen tarpeisiin ja tavoitteisiin sopivan  kuluttajaymmärrykseen pohjautuvan ratkaisuehdotuksen.  

Roudan kumppaniasiakkaan kanssa suunnitellaan toimenpiteitä ja tavoitteita vuosisuunnitelman pohjalta. Kaiken taustadatan pohjalta mietimme yhdessä koko vuoden markkinointia, asiakkaan sesonkeja, kohderyhmiä ja tavoitteita. Näissä asiakkuuksissa olen tiiviisti mukana, koska onnistunut ja tuloksellinen kampanja edellyttää jatkuvaa seurantaa ja huolenpitoa. Yhteistyö asiakkaan kanssa on jatkuvaa tekemisen kehittämistä.

Ei ole sellaista ajatusta, että jonakin päivänä kaikki on valmista. Tämä on dataa ja faktoja janoavalle jatkuvaa ilolla tekemistä ja uuden kokeilua.

Meillä on tarjota asiakkaalle kaikkien Sanoman ratkaisujen lisäksi myös Googlen ja Facebookin mainonnan mahdollisuudet. Tarjoomamme on asiakkaidemme taholta saanut paljon kiitosta. Kun mainontaa voidaan kokonaisvaltaisesti hoitaa yhden toimijan kanssa, se helpottaa asiakkaamme arkea suuresti.

Olen osa Roudan rautaista markkinointi- ja inboundtiimiä. Miten monipuolista tekemistä ja osaamista tässä jengissä onkaan! Olemme todellinen innovaatiotiimi, jossa ihan koko ajan kehitellään uutta. Arki meillä on tehokasta työntekoa rennolla otteella. Arvostan työkulttuurimme vastuu tuo vapautta -ajattelua. Voin hyvillä mielin lähteä lounastauolla vaikkapa lenkille.

Asiakkaan mainonnan tuloksellisuus on parasta kiitosta tälle työlle! Asiantuntijana onnistumiseni mahdollistaa modernit tietojärjestelmät ja aina tuore saatavilla oleva data. Tässä työssä tehdään ja opitaan joka päivä jotain uutta, toteaa Katariina.