Ovi on vanha ja narisee auetessaan. Astelet lempi leipomoosi.  

Astuessasi sisään tunnet tuoreen croissantin ja muiden aamulla leivottujen herkkujen tuoksun. Katselet ympärillesi täysiä vitriinejä, aistit leipomon rustiikkista tunnelmaa ja huomaat tutut iloiset kasvot tiskin toisella puolella valmiina sinua palvelemaan. Croissantin lisäksi haluisit tänään aamupalalla tarjota myös jotain muuta, ehkä jotain uutta leipää. Kyselet kondiittorilta eri vaihtoehdoista.  

Sen sijaan, että kondiittori vain tyytyisi pakkaamaan sinulle paperipussiin jonkin kiinnostavista vaihtoehdoista, hän esittääkin sinulle kysymyksiä. Mitä ajattelit tarjota leivän päällä? Onko sinulla allergioita? Millaista leipää yleensä syöt? Kerrot muiston lapsuudestasi ja kuinka paras leipä oli rapeakuorinen ja sisältä juuri sopivan sitkeä. Kondiittorin kanssa juttelet kuten ystävällesi. Keskustelu saa sinut hyvälle tuulelle ja hymyilet poistuessasi. Huikkaat vielä ovelta mukavan päivän toivotukset. Jonkin ajan kuluttua saavut takaisin kotiin, ja puhelimesi kilahtaa viestin saapumisen merkiksi - taas näitä palautekyselyitä, yök! 

Palautteen antaminen ja kysyminen on palkitsevaa

Palautekyselyiden starttaamisesta kerroimmekin Ajassa uutiskirjeessämme jo keväällä. Me Roudalla uskomme yhteistyön voimaan. Paras ratkaisu asioihin löytyy yleensä yhteisen ajattelun kautta. Haluamme auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään, olemalla osaava ja rento markkinointikumppani kaikenlaisille yrityksille kaikkialla Suomessa.  

Miten sitten voimme auttaa asiakkaitamme ratkaisemaan ongelmansa tai saavuttamaan tavoitteitaan? 

Paras tieto sinun yrityksesi tarpeista ja tavoitteista ei löydy Roudan sisältä. Meillä voi kyllä olla paras arvaus, mutta emme halua arvailla. Tosiasiassa tarvitsemme tähän juuri sinua, asiakkaamme. Kuten leipomo tarinassa, haluamme Roudalla myös päättää kohtaamisen kanssasi palautekyselyyn, kun olet asioinut kanssamme. Uskomme, että palautteen perusteella pystymme vastaamaan markkinoinnin muuttuviin tarpeisiin, palvelemaan sinua paremmin sinulle sopivalla tavalla ja auttamaan myös tavoitteiden saavuttamisessa.  

Tiedämme, että mukava asiakaspalaute saa hymyn huulille, kuten taannoin saamamme avoin palaute: ”Loistavaa palvelua”. Ei pidä kuitenkaan arastella kriittisen ja rakentavan palautteen antamista silloin, kun kaikki ei suju niin kuin siellä kuuluisassa Strömsössä. Auta meitä ymmärtämään mitä jo osaamme ja toisaalta, missä meillä on parantamisen varaa. 

Useat yritykset toivovat nykyään palautetta toiminnastaan ja siitä syystä saamme sekä työelämään, että siviilielämään liittyviä kyselyitä. Kyllä, niitä tulee ja todella paljon! Miksi sitten vastata juuri meiltä tulevaan kyselyyn? Uskomme, että hyvin muotoiltu palautteenanto on kuin pullanleivonta, johon kuuluu useita vaiheita laadukkaiden raaka-aineiden tunnistamisesta, herkulliseen lopputuotokseen asti, vaivaamista unohtamatta. Palautteen kerääminen ei itsessään riitä, vaan se mitä palautteella tehdään. Mitä toimenpiteitä se aiheuttaa, ja ehkä jopa tärkeimpänä, miten siitä viestitään sekä yrityksen sisällä, että sinulle. Uskomme aitoon vuoropuheluun, aitoihin kohtaamisiin ja avoimuuteen. Vastaamme kaikkeen saamaamme asiakaspalautteeseen. Kun annat aikaasi meille antaaksesi palautetta, annamme mekin aikaamme sinulle vastataksemme siihen. 

Ilman palautetta mikään ei muutu, emmekä voi oppia. Toimiva yhteistyö on kahden kauppa. Nyt onkin hyvä hetki aloittaa, vaikka antamalla palautetta tästä artikkelista. Lässähtikö tarinan juoni kuin kermakakku auringonpaahteessa, vai jaksoiko pitää sinut otteessaan viimeiseen herkulliseen lusikalliseen saakka?