Laskutuksemme uudistuu vaiheittain 1.12.2022–1.4.2023

Olemme kuunnelleet laskutustamme koskevaa palautetta herkällä korvalla ja nyt voimme vihdoin todeta, että palautteenne on kuultu. Laskutuksemme uudistuu vaiheittain 1.12.2022–1.4.2023 aikana.

Tavoitteenamme on tarjota toimialan parasta asiakaskokemusta ja laskun maksamisen helppous on mielestämme tämän tavoitteen ytimessä.

Mikä muuttuu ja miten tulee toimia siirtymäkauden aikana ja sen jälkeen?

  1. Ei enää erillisiä laskuja jokaisesta kampanjasta - Jatkossa tulet saamaan koontilaskun, eli yhdelle laskulle, yksien maksutietojen alle on koottu kaikki relevantit, laskutettavat kampanjat. Lähetämme siis jatkossa määrällisesti vähemmän laskuja.
  2. Sisältö ja informatiivisuus - Panostamme siihen, että kykenet selkeämmin tunnistamaan mihin kampanjaan, ajankohtaan ja mediaan kukin laskurivi kohdistuu.
  3. Saat yhdenmukaisen laskun, ostokanavasta ja mediasta riippumatta.
  4. Siirrymme etupainotteisesta laskutuksesta kampanjan jälkeiseen laskutusrytmiin.
  5. Mahdollistamme uusia laskun vastaanottamistapoja mm. sähköpostilaskutus, tästä voit kysyä lisää yhteyshenkilöltäsi. 
  6. Siirtymäkauden jälkeen, laskun lähettäjänä on Routa Markkinointi Oy:n sijaan Sanoma Media Finland Oy.

Huomioithan, että siirtymäkauden aikana molemmat yhtiöt voivat olla laskun lähettäjinä. Kiinnitä siis erityistä huomiota maksunsaajatietoihin sekä tilinumeroon.
 

Siirtymäkausi 1.12.2022–1.4.2023

Toteutamme uudistuksen vaiheittain tuoteryhmä kerrallaan, jotta muutos sujuu mahdollisimman jouhevasti. Tiedostamme, että muutoksessa välillä sattuu ja tapahtuu. Kiitämme jo etukäteen kärsivällisyydestäsi sekä ymmärryksestäsi.

Olemme varmoja, että uudistuksen lopputuloksena saat kappalemääräisesti vähemmän ja sisällöltään informatiivisempia laskuja, minkä ansiosta arvokasta aikaasi kuluu vähemmän laskujen maksamiseen.

Vaihe 1 - Lehtimainonnan tuotteet

  • 1.12.2022 aloitamme laskuttamaan lehtimainonnan* tuotteita uuden laskutusmallin mukaisesti. Tällöin laskun lähettäjänä on ensisijaisesti Sanoma Media Finland Oy. Huomioithan, että saatat kuitenkin saada lehtimainonnan tuotteiden osalta edelleen myös Routa Markkinointi Oy:n lähettämiä laskuja.
  • Muiden tuotteiden osalta laskuttajana on edelleen tuttu Routa Markkinointi Oy. 
  • 1.1.2023–1.4.2023 otamme uuden laskutusmallin käyttöön muissakin tuotteissa tuoteperhe kerrallaan. Informoimme sinua aina lähempänä seuraavia käyttöönottoja.

* sanomalehti- ja aikakauslehti-ilmoitukset
 

Vaihe 2 - Digimainonnan tuotteet

Saavutamme toisen vaiheen laskutusuudistuksen osalta. 1.2.2023 alkaen laskutamme digituotteemme koontilaskulla.

Mitä tapahtuu 1.2.2023 alkaen?

  • Digituotteet tulevat osaksi koontilaskuasi, omiksi laskutusriveikseen, joista käy selkeästi ilmi mitä tuotetta laskutamme, mille ajanjaksolle laskurivi kohdistuu sekä laskutusperuste (näyttömäärät tai kontaktit)
  • Uudistuksen myötä siirrymme etupainotteisesta laskutuksesta jälkipainotteiseen laskutukseen. Digituotteiden osalta tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kampanja on jo päällä ja ehtinyt suorittaa ennen sen päätymistä laskulle.
  • Digituotteiden osalta laskutamme oletuksena edellisen kuukauden toteumaa. Laskulle päätyy siis edellisen kuukauden toteutuneet näytöt ja kontaktit. Loput tuotteistamme siirretään uuteen laskutustapaan 1.4.2023 mennessä. Infoamme teitä näistä muutoksista, kun ne tulevat ajankohtaisiksi.

Vaihe 3 - Google-mainonnan tuotteet

Kolmannessa vaiheessa siirrymme laskuttamaan Google-mainonnan tuotteet koontilaskulla.

Mitä tapahtuu 1.4.2023 alkaen?

  • Siirtymä vaikuttaa Google-kampanjoiden tauotuskäytäntöön: mikäli jatkossa haluatte Google-mainonnan tauolle, olettehan ensisijaisesti yhteydessä omaan yhteyshenkilöönne (yhteyshenkilönne nimi löytyy Google-tilauksen tilausvahvistukselta).
  • Googlen mediabudjettilaskun maksamatta jättäminen ei tauota jatkossa mainontaa.
  • Mediabudjetin laskutus tapahtuu Sanoman laskutuskäytännön mukaisesti, jolloin myös Google Adsin mediabudjetti on jatkossa perintäkelpoinen lasku. (Tämä ei koske Google-asiakkuustilejä käyttäviä tilauksia, joissa Google laskuttaa mediabudjetin suoraan asiakkaan omalta luottokortilla.)

 

Miten tulee toimia kun saat laskun?

  1. Perehdy laskuun huolellisesti. Tarkasta, että lasku vastaa sisällöltään sovittua. Ole tarvittaessa yhteydessä laskussa mainittuun tahoon. 
  2. Tarkasta maksaessasi, että maksunsaajan tiedot ja tilinumero sekä viitenumero vastaavat laskussa yksilöityjä tietoja. 
  3. Laskujen lähettäjänä on siirtymäkaudella joko Sanoma Media Finland Oy tai Routa Markkinointi Oy. Siirtymäkauden jälkeen aina Sanoma Media Finland Oy.
  4. Mikäli sinulla on mitään kysyttävää tai epäselvää laskusta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme ennen laskun maksamista. 

 Autamme sinua mielellämme sekä muutosvaiheessa että sen jälkeen. Ota yhteyttä lomakkeella tai kysy lisää chatissa.

Jaa tämä sivu

Piditkö lukemastasi?