Ohjeita ja vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

Olemme koonneet Sinulle asiakkaidemme yleisimpiä kysymyksiä. Jos et kuitenkaan löydä etsimääsi vastausta, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kotisivuihin liittyvät kysymykset

Miten tilaan yritykselleni uudet kotisivut?

Lähetä yhteydenottopyyntö sivuiltamme tai sähköpostilla osoitteeseen info@markkinointirouta.fi tai soita asiakaspalveluumme p. 010 321 9400 ja jätä yhteystietosi niin palaamme mahdollisimman pian asiaan.

Pyydä tarjous

Kotisivujen oikovedos ja materiaalin toimitus

Minne toimitan sivustolle tulevaa materiaalia?

Lähetä meille materiaalisi sähköpostitse osoitteeseen kotisivut@markkinointirouta.fi

Sain sähköpostiini vedosviestin Roudalta. Mitä teen?

Yrityksesi kotisivusuunnittelu on edennyt vedosvaiheeseen. Mikäli sivuston vedos miellyttää sinua ja on heti julkaisukelpoinen ja olet toimittanut Roudalle tarvittavat materiaalit, vastaa meille tuohon sähköpostiin antamalla julkaisulupa sivustollesi.

Haluan muutoksia kotisivujen vedokseen. Mitä teen?

Lähetä muutostoiveet ja materiaalit sähköpostilla osoitteeseen kotisivut@markkinointirouta.fi 

Julkaisua koskevat toimenpiteet

Mikä on välittäjän vaihtoavain ja miksi se pitää toimittaa Roudalle?

Välittäjän vaihtoavaimella siirretään domainisi nykyiseltä ylläpitäjältä Roudan palvelimille näin sovittuamme. Pyydämme välittäjän vaihtoavainta nykyiseltä ylläpitäjältäsi, kun uusi sivustosi on valmis julkaistavaksi.
Halutessanne voitte jättää domain ylläpidon nykyiselle palveluntarjoajallenne. Tällöin Routa hoitaa yhteydenpidon domain haltijan kanssa. Lisätietoa saatte Roudan asiakaspalvelusta.

Sivuston ylläpitoon ja päivittämiseen liittyvät asiat

Maksaako Routa asiakkaan kotisivujen verkkotunnuksen eli domainin uusimisesta aiheutuvat kulut?

Maksamme verkkotunnuksen uusimisesta aiheutuvat kulut mikäli domain on siirretty Roudalle julkaisun yhteydessä ja asiasta on sovittu sopimuksen syntyhetkellä. Saat lisätietoa lähettämällä tältä sivulta yhteydenottopyynnön Roudan asiakaspalveluun.

Ota yhteyttä

Voinko päivittää itse sivustoani?

Kyllä. Saat Roudalta tunnukset, joilla kirjaudutaan helppokäyttöiseen päivitystyökaluun. Yrityskohtaiset tunnukset tulevat sähköpostissa niin vedosviestin kuin julkaisuviestinkin yhteydessä. Kannattaa säilyttää siis nuo viestit. Mikäli olet unohtanut päivitystyökalun tunnukset, jätä tältä sivulta yhteydenottopyyntö Roudan asiakaspalveluun.

Miten päivitän yritykseni kotisivuja?

Olet saanut sivuston julkaisun yhteydessä päivitystyökalun tunnukset.

Mikäli käyttäjätunnuksesi on sähköpostiosoite, päivitystyökaluun kirjaudutaan osoitteessa www.routa-cms.fi.

Kirjaudu päivitystyökaluun Päivitystyökalun ohjeet (PDF)

Muussa tapauksessa kirjautumisosoite on www.routacms.fi. Päivitystyökaluun kirjautumisen jälkeen löydät vinkkejä ja ohjeita palvelussa sijaitsevasta apua-valikosta.

Kirjaudu päivitystyökaluun

Jos tarvitset apua päivitystyökalun käytössä, jätä tältä sivulta yhteydenottopyyntö Roudan asiakaspalveluun.

Minne lähetän kotisivuilleni tulevat muutokset jos en itse pysty päivittämään sivustoa?

Lähetä muutoksia sähköpostilla kotisivusuunnitteluumme osoitteeseen kotisivut@markkinointirouta.fi.

Kotisivuni eivät toimi, mitä teen?

Tarkista, pääsetkö kirjautumaan käyttämälläsi koneella muille internet-sivuille. Mikäli et pääse, tarkista seuraavaksi internet-yhteytesi toimivuus. Jos pääset muille verkkosivuille, mutta et omillesi, ota viipymättä yhteyttä Roudan asiakaspalveluun info@markkinointirouta.fi.

Olen hukannut salasanani päivitystyökaluun. Mistä saan uuden?

Jätä yhteydenottopyyntö tämän sivuston lomakkeella.

Ota yhteyttä

Olen kirjautunut päivitystyökaluun, mutta en osaakaan päivittää haluamiani muutoksia. Mitä teen?

Lähetä yhteydenottopyyntö tämän sivun lomakkeella.

Ota yhteyttä

Sähköposteihin liittyvät asiat

Saanko halutessani uuden sähköpostin Roudalta?

Kyllä. Routa välittää Nebulan sähköpostipalveluita ja hoitaa tilauksen puolestasi. Toimitamme tunnukset uuteen palveluusi ja aktivoimme palvelun sopimanamme ajankohtana.

Entä jos en halua sähköpostia Roudalta?

Voit tilata palvelun haluamaltasi palveluntarjoajalta.

Sähköpostin siirto vanhalta palveluntarjoajalta Nebulalle

Ota vanhasta sähköpostista talteen tärkeät viestit ja yhteystiedot. Tiedota tästä Routaa lähettämällä sähköpostia julkaisu@markkinointirouta.fi. Uusien sivujen julkaisun jälkeen voit aloittaa uuden sähköpostin käytön. Mikäli Nebulan sähköpostissa esiintyy ongelmia tai palvelun sisältöön halutaan muutoksia, olethan näissä tapauksissa yhteydessä suoraan Nebulaan p. 09 6818 3810.

Haluan pitää nykyisen sähköpostini tämän hetkisellä palveluntarjoajalla. Onko tämä mahdollista?

Kyllä on. Mikäli on sovittu, että sähköpostipalvelu jää nykyiselle palveluntarjoajalle, Routa hoitaa yhteydenpidon asiakkaan puolesta pyytäen julkaisussa tarvittavia tietueita nykyiseltä yhteistyökumppanilta.

Sähköpostini ei toimi. Mitä teen?

Mikäli sinulla on Nebulan sähköposti, ota yhteyttä Nebulan asiakaspalveluun p. 09 6818 3810. Mikäli käytät jotain muuta kuin Nebulan sähköpostia, ole yhteydessä omaan palveluntarjoajaasi.

Olen hukannut käyttäjätunnukset Nebulan sähköpostiin. Mistä saan uudet?

Soita Nebulan asiakaspalveluun p. 09 6818 3810 ja pyydä heitä toimittamaan uudet tunnukset.


Hakukonemainontaan liittyvät kysymykset

Kuinka yritykseni löytyisi paremmin Googlesta ja muista hakukoneista?

Routa tarjoaa hakusanamainontaa ja toimii sekä Googlen että Bingin virallisena kumppanina myyden kahta maailman käytetyintä hakusanamainosverkostoa. Jätä tarjouspyyntö sivuston lomakkeella. Kerromme mielellämme vaihtoehtoisista tavoista mainostaa yrityksesi tuotteita tai palveluja suosituimmissa hakukoneissa oikealaisella mainosbudjetilla.

Pyydä tarjous


Sanoman verkkomainontaan liittyvät kysymykset

Mitä on Sanoma Network Optimizer –verkkomainonta?

SNO-mainoskampanjassa maksat vain toteutuneista mainosklikkauksista (CPC) eli tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneista asiakkaista, jotka klikkaavat sivuillesi Sanoma Network Optimizer –bannerimainoksen kautta. Kampanjan edetessä mainoksesi optimoidaan näkymään yhä useammin niissä medioissa, joissa se saa eniten klikkauksia eli tavoittaa asiakkaasi parhaiten. Kampanjasi näkyy Suomen suurimmissa verkkomedioissa kuten hs.fi, iltasanomat.fi ja taloussanomat.fi.

Me tarjoamme mainospaketin, jollaista et saa muualta. Paketin nimi on Sanoma Network Optimizer eli lyhyemmin SNO.

Kerromme mielellämme myös vaihtoehtoisista tavoista mainostaa Sanoman mediaverkossa joko valtakunnallisesti tai paikallisesti.

Pyydä tarjous

Mitä on Remarketing-mainonta?

Näyttävä remarketing-banneri on tehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat uudelleen Suomen suosituimmissa verkkomedioissa, kuten hs.fi ja iltasanomat.fi. Mainosta näytetään niille, jotka ovat jo käyneet sivuillasi ja pohtivat ostopäätöstä.

Jätä tarjouspyyntö, niin kerromme mielellämme vaihtoehtoisista tavoista mainostaa Sanoman tasokkaassa mediaverkostossa näyttävällä Remarketing-kampanjalla.

Pyydä tarjous

Remarketing-seurantakoodin asentaminen

Routa toimittaa seurantakoodin asentamiseen liittyvät ohjeet asiakkaalle hyvissä ajoin ennen kampanjan alkua. Mikäli olet kadottanut nuo ohjeet, laita meille sähköpostia osoitteeseen remarketing@markkinointirouta.fi


TV-, radio- ja lehtimainontaan liittyvät asiat

Jätä yhteydenottopyyntö lomakkeella tai soita meille p. 010 321 9400.

Ota yhteyttä


Mainonnan raportit

Mistä saan tietoa kuinka mainoskampanjani sujuvat?

Roudan asiakkaana saat kaikista kampanjoistasi raportin sähköpostiisi.

Mikäli haluat apua raporttien tulkitsemiseen tai pohdit keinoja, joilla kampanjasta saisi vieläkin toimivamman, anna meidän auttaa ja jätä yhteydenottopyyntö.

Jätä yhteydenottopyyntö


Aineisto-ohjeet

Sanoma Network Optimizer -kampanjan aineisto-ohjeet

Huomioi nämä mainoksen sisältöä suunniteltaessa:

  • Voi sisältää tarjouksen, tilaajalahjan, kilpailun tai muun aktivoivan viestin
  • Aktivoinnin tulisi erottua muusta sisällöstä
  • Sisällön tulee olla selkeä ja yksinkertainen

Hyvä tietää myös nämä:

  • Mainoksessa ei saa olla puhelinnumeroa eikä www-osoitteita
  • Mainospaketin bannereiden koot ovat:
    • Panoraama 980 x 120 pikseliä
    • Boksi (myös mobiilikoko) 300 x 250 pikseliä
    • Pidennetty suurtaulu 160 x 600 pikseliä
  • Mainosten koko maksimissaan 50 kt
  • Sallitut mainosmuodot: JPEG, GIF ja PNG
  • Ei “harhaanjohtavia toiminnallisuuksia”
  • Ei ääntä eikä videota
  • Ei striimaavia mainoksia. Mainos ei saa ladata mitään ulkopuoliselta palvelimelta.
  • Graafisen mainoselementin tulee sisältää mainostajan nimi tai logo sekä jokin aktivointi tai selkeä kehote

Remarketing-kampanjan aineisto-ohjeet

Huomioi nämä mainoksen sisältöä suunniteltaessa:

  • Kampanjasi viesti on lyhyt ja ytimekäs
  • Jotta mainos kerää klikkejä, bannerissa tulee olla jokin kehote, jolla kävijä saadaan takaisin sivulle (tai haluttuun kohdeosoitteeseen / laskeutumissivulle)
  • Kehote on hyvä sijoittaa mainokseen keskeiselle paikalle ja painikkeen sisään
  • Remarketing-mainos on näyttävä paraati-banneri, koko 980 x 400 pikseliä
  • Mainosaineiston koko saa olla maksimissaan 80 kt
  • Mainosmuoto voi olla: JPEG, GIF tai PNG 

Cross-screen paraati aineisto-ohjeet

Tarvitsemme Cross-Screen paraatia varten oman aineiston desktopiin ja mobiliin. Löydät tarkemmat Cross-screen paraati aineisto-ohjeet täältä.

Desktop jättiboksi aineisto-ohjeet

Löydät esim. IS.fi jättiboksi kampanjassa käytettävän Desktop jättiboksi -bannerin aineisto-ohjeet täältä.

Jaa tämä sivu

Piditkö lukemastasi?