Sanoman mediat tarjoavat kaupalliselle viestillesi ainutlaatuisen ympäristön. Natiivimainonta on artikkelimuotoista kaupallista sisältöä, joka on otsikoinniltaan, muodoltaan ja äänensävyltään mahdollisimman lähellä median omia sisältöjä.
Se on mainio keino rakentaa tunnettuutta, saada asiakkaat kiinnostumaan ja ohjata laadukasta liikennettä sivustosi sisältöihin. Natiivimainontaa voi ostaa lähes kaikkiin Sanoman medioihin.
Voit antaa artikkelisisältösi meille suunniteltavaksi ja toteutettavaksi alusta loppuun, aina haastattelusta kuvaukseen. Natiivimainonnan artikkelin toteuttaa kokenut ammattilainen, joka tuntee valitsemasi median yleisön ja osaa kertoa viestisi juuri heitä kiinnostavalla tavalla.
Jos yritykselläsi on jo valmis, artikkelin pohjaksi sopiva teksti, joka liittyy liiketoimintaasi, tarjoamaasi tuotteeseen tai palveluun, voimme tuottaa mediaan saumattomasti istuvan natiivimainos-artikkelin myös sen pohjalta!
Natiivimainoksesi sijoitetaan aina niihin Sanoman medioihin, jotka sopivat yrityksesi artikkelimainoksen teemaan ja sisältöön parhaiten: onko palvelullesi tai tuotteellesi luontevin ympäristö esimerkiksi aikakauslehti, jonka parissa lukija viihtyy useasti ja syventyen, vai esimerkiksi IS.fi, jossa uutisnälkäinen yleisö vierailee useita kertoja päivässä?
Monikanavainen natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa, aina Helsingin Sanomista suomalaisten rakastamiin aikakauslehtiin. Verkkomediat tarjoavat alustan myös natiivimainonnan videoille.
Määrittelemme yhdessä kanssasi natiivimainonnan tavoitteen, kampanja-ajan ja budjetin. Varmistamme, että natiivimainos tai -mainokset ovat luonteva osa kampanjointiasi, ja että viestit tukevat toisiaan.
Määrittelemme kanssasi mainonnan mittarit ja raportointikäytännöt. Sovimme materiaalin aikataulut ja mahdolliset haastattelut kanssasi – näin natiivisisältösi tekijä pystyy toteuttamaan sovitun kokonaisuuden oikeassa aikataulussa.
Toteutamme artikkelimainoksen antamasi briiffin ja materiaalin, haastattelun tai valmiin tekstiaineiston pohjalta.
Toimitamme valmiin aineiston sinulle tarkastettavaksi ja hyväksyttäväksi. Kun olet tyytyväinen, kampanja käynnistetään ja artikkeli julkaistaan.
Yhteyshenkilösi käy mainonnan raportin kanssasi läpi ja analysoi tulokset. Raportti auttaa suunnittelemaan seuraavia kampanjoita, niiden tavoitteita ja mittareita.
Monikanavainen (desktop, mobiili, tabletti) natiivikampanja valitsemallasi Sanoman verkkosivustolla. Voit hyödyntää kampanjassa Sanoman kohdennusmahdollisuuksia – vältät hukkakontaktit ja tavoitat oikeat asiakkaat heille tärkeässä mediassa.
Natiivimainonta on tehokas tapa ohjata laadukasta liikennettä omilla verkkosivuillasi oleviin sisältöihin
Natiiviartikkelisi näkyy sekä valitsemasi median etusivulla että valitussa osiossa – Hesarissa esimerkiksi Elämä- tai HS Visio -osiossa, iltasanomissa esimerkiksi Viihde-osiossa. Paikallismedioissa osio merkitään /mainos -tunnuksella.
Sopivin vaihtoehto silloin, kun yritykselläsi on sisältöä, josta valitsemasi median lukijat voisivat olla kiinnostuneita
Hintaan sisältyy Artikkeli S -paketin mukainen tuotanto sekä kuvitus: valmiiseen tekstiin tai puhelinhaastatteluun perustuva natiiviartikkeli ja olemassaolevan kuvan käsittely mediaan sopivaksi tai kuvapankkikuva Sanoman kuvapankista
Pieni kampanja (250 000 näyttöä) |
1327,5 € + alv |
---|---|
Keskikokoinen kampanja (500 000 näyttöä) |
2415 € + alv |
Iso kampanja (800 000 näyttöä) |
3720 € + alv |
Sis. 2 päivän nosto etusivulla ja 7 päivää valitsemassasi Hesarin osiossa | 6800 € + tuotanto valitsemasi paketin mukaan (+ alv) |
---|
Natiivimainonnan lopulliset sisällöt tuottaa aina ammattilainen – näin varmistamme, että artikkeli kertoo viestisi valitun median lukijoita kiinnostavalla tavalla.
Yhden valmiin kuvituskuvan käsittely tai kuvapankkikuva kuuluu tuotannon hintaan. Lisäkuvat 50 €/kpl + alv. Halutessasi saat kuvauksen myös osana artikkelin tuotantoa alk. 650 € + alv.
Olemassaolevan, valmiin tekstin muokkaus ja editointi mediaan sopivaksi ja lukijoita puhuttelevaksi natiiviartikkeliksi.
*Natiivinnosto/taitto yhden kohdemedian uutisvirtaan kuuluu tuotanto+näkyvyys-pakettiin
Artikkelin kirjoitus antamiesi materiaalien ja sovitussa kohteessa, esimerkiksi toimipisteessäsi, tapahtuvan haastattelun pohjalta. 1–2 haastateltavaa.
Taustatyö, eli ilmiöön ja aiheeseen perehtyminen. Artikkelin näkökulman ideointi ja sparrailu yhdessä kanssasi.
Tekstin pituus vastaa maksimissaan printtilehden puolikkaan tai kokosivun merkkimäärää.
*Natiivinnosto/taitto yhden kohdemedian uutisvirtaan kuuluu tuotanto+näkyvyys-pakettiin
Artikkelin kirjoitus antamiesi materiaalien ja sovitussa kohteessa tapahtuvan haastattelun pohjalta. 3-4 haastateltavaa.
Taustatyö, eli ilmiöön ja aiheeseen perehtyminen. Artikkelin näkökulman ideointi ja sparrailu yhdessä kanssasi.
Tekstin pituus vastaa maksimissaan printtilehden aukeaman merkkimäärää.
*Natiivinnosto/taitto yhden kohdemedian uutisvirtaan kuuluu tuotanto+näkyvyys-pakettiin.
Video tehostaa monimediallista natiivimainontaa – se tuo etenkin brändilliseen tarinankerrontaan uuden ulottuvuuden. Olemme koonneet tyypillisimmistä videotuotannoista paketit, joilla onnistuu niin yksinkertainen kuin vaativampikin videokerronta. Kysy videotuotannoista lisää joko lomakkeella tai chatissa!
Suunnittelu puhelimitse, selkeä sisältö, esimerkiksi tapahtumataltiointi tai napakka uutismainen sisältö
Kuvaukset yhdessä paikassa n. 2-4 tuntia järjestelyineen esimerkiksi artikkelin haastattelun ja kuvausten yhteydessä,
Kevyt ja laadukas noin yhden päivän editointi, ei animointeja tai drone-kuvausta, sisältää logojen ja yksinkertaisten grafiikoiden / tekstiplanssien insertoinnin videoon.
Esimerkkituotantoja:
Tampereen sähkölaitos
Yrittäjien aika
Kevyt käsikirjoitus tai kuvasuunnitelma
Kuvauksissa useampia henkilöitä, esim. tuottaja-toimittaja ja kuvaaja, noin päivän kuvaukset, kuvaustilanteessa ohjaamista,
1-2 päivää editointia, drone-kuvaukset, go-pro-kuvaukset, äänimaailma ja musiikit+ tekstiplanssit
Esimerkkituotantoja:
Teknikum
Satakunnan yrittäjät
Selkeästi enemmän luovaa suunnittelua, käsikirjoitusta ja kuvauspaikka- suunnittelua
Sisältää edellisten lisäksi enemmän ennakkotyötä, tarkasti aikaan tai säähän sidottuja kuvaushetkiä, esim. auringon nousut tms., aikaa vieviä kuvausjärjestelyitä ja useamman kuvauslokaation tai päivän.
Kieliversioita speakeillä tai teksteillä ja animointia.
Esimerkkituotantoja:
Ellivuori
Porin kaupunki
Liven eli suoraan lähetyksen hinnoitteluun vaikuttavat muiden muassa tilaisuuden kesto, tilajärjestelyt kuten johdotus, verkkoyhteydet ja mikrofonit, tarvittavan henkilökunnan ja kaluston kuten kameroiden määrä.
Muista myös sopia suoran lähetyksen ennakkomarkkinointi, livelinkin upotuspaikka sekä videografiikoiden ja tallenteen tarve.
Esimerkkituotantoja:
Pirkanmaan osuuskauppa
Satasairaala
Sisältöjen ammattilaisilta onnistuu monenlainen tarinankerronta, joten kysy meiltä rohkeasti lisää. Autamme suunnittelemaan ja toteuttamaan juuri yrityksesi tarpeisiin sopivan natiivimainonnan kampanjan.