Sanomalehti on luotettavuudessaan omaa luokkaansa. Ilmoitus lehdessä tai sanomalehden verkkopalvelussa tavoittaa ostovoimaisen, tiedonhaluisen ja aktiivisen yleisön päivittäin.
Sanomalehtimainonnan avulla voit rakentaa brändiä miljoonayleisön edessä, tai tavoittaa terävästi juuri oikeat, paikalliset asiakkaat.
Meiltä saat näppärästi mainontaa ja ilmoitukset Ilta-Sanomiin, Hesariin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan, HS:n paikallislehtiin ja Sanoman paikallismedioihin.
Yli 80-vuotias iltapäivälehtiklassikko Ilta-Sanomat tavoittaa 70% kaikista iltapäivälehtien lukijoista. Se on Suomen suurin iltapäivälehti ja myydyin irtonumerolehti.
Helsingin Sanomat on yksi Suomen suurimmista sanomalehdistä. Hesarin lukijasuhde on ainutlaatuinen - lukijat viettävät lehden parissa yli tunnin päivässä.
Aamulehti on Pirkanmaan tavoittavin media ja Suomen toiseksi suurin 7-päiväinen sanomalehti. Lehti tuo päivään paikalliset, valtakunnalliset ja maailman uutiset.
Satakunnan Kansa on alueensa ihmisille maanläheinen, suorapuheinen ja rakastettava kumppani, jota ilman olisi vaikea tulla toimeen, jo lähes 150 vuotta.
Sanoman Paikallismediat
Paikallislehti on mukana niin aamukahvipöydässä kuin elämän suurissa käännekohdissa. Halutussa, tilatussa mediassa myös mainonta toimii. Tuttu, paikallinen lehti on luotettava kumppani lukijalle ja mainostajalle.
Mitkä asiat vaikuttavat printtimainonnan huomioarvoon? Kuinka suunnitellaan mainos, joka pysäyttää sanomalehden lukijat? Lataa maksuton Printtimainonnan opas, sen avulla suunnittelet toimivan ja onnistuneen mainoksen!
Lähteet: KMT 2019 / MediaAuditFinland Oy ja Kärkimedia 2020
Printtimainonta sanomalehdessä sopii monenlaisiin tilanteisiin ja mainonnan tavoitteisiin. Luotettava mediaympäristö auttaa brändin rakentamisessa, ajankohtainen mainos lehdessä aktivoi asiakkaita myös ostoksille.
Mainonnan tavoite | Miksi sanomalehti? |
---|---|
Laatumielikuvan nostaminen | Halo-efekti: mainostaja koetaan yhtä luotettavaksi kuin sanomalehti |
Tunnettuuden kasvattaminen | Viestiä voidaan optimoida eri lukijaprofiileille ja päätelaitteille |
Tuotetiedon lisääminen | Sanomalehteen ja siinä olevaan mainontaan syvennytään |
Ostohalukkuuden kasvattaminen | Sanomalehtimainonta tavoittaa ostopäätöksen tekijät ja ostovoimaiset asiakkaat |
Aktivointi kauppaan | Sanomalehti tavoittaa ajankohtaisesti. Printtilehti luetaan usein aamulla, ennen päivän ostopäätösten tekemistä |
Uutismediat kulkevat kuluttajan mukana läpi päivän. Monikanavaisuudella vastataan sisältöjen kulutuksen tarpeeseen vuorokauden eri hetkinä.
Olemme uutisnälkäistä kansaa. Luemme uutisia päivittäin painetusta sanomalehdestä, verkosta ja mobiilista. Uutisille on omat paikkansa päivämme kulussa, aina aamiaispöydästä iltauutisiin.
Uutismedia kertoo, mitä ympärillämme juuri nyt tapahtuu. Uutiset auttavat pohtimaan, mitä meidän pitäisi tietää ja ymmärtää, oli kyse sitten yhteiskunnan tapahtumista, päivän politiikasta tai viihdeuutisista.
Uutismediaa ohjaavat journalistiset periaatteet: journalistin ohjeiden mukainen uutisointi on totuudenmukaista ja puolueetonta. 84% suomalaisista pitää sanomalehtiä luotettavana uutismediana ja jo 74% suomalaisista on valmiita maksamaan laadukkaista uutissisällöistä verkossa. (Lähde: KMT 2019 / MediaAuditFinland Oy)