Sanomalehti on vahva uutis- ja mainosmedia

Sanomalehti on luotettavuudessaan omaa luokkaansa. Ilmoitus lehdessä tai sanomalehden verkkopalvelussa tavoittaa ostovoimaisen, tiedonhaluisen ja aktiivisen yleisön päivittäin.

Sanomalehtimainonnan avulla voit rakentaa brändiä miljoonayleisön edessä, tai tavoittaa terävästi juuri oikeat, paikalliset asiakkaat.

Roudan avulla mainostat näppärästi Ilta-SanomissaHesarissa ja HS:n paikallislehdissä.

Suomalaiset lukevat sanomalehtiä ahkerasti

93 % suomalaisista lukee sanomalehtiä viikoittain.

Digitaalisia sanomalehtisi­sältöjä lukee 87 % yli 15-vuotiaista suomalaisista.

59 % suomalaisista lukee painettuja sanomalehtiä säännöllisesti.


Lähde: KMT 2019 / MediaAuditFinland Oy

Mainosta Ilta-Sanomissa, Helsingin Sanomissa tai HS:n paikallislehdissä

Ilta-Sanomat

Yli 80-vuotias iltapäivälehtiklassikko Ilta-Sanomat tavoittaa 70% kaikista iltapäivälehtien lukijoista. Se on Suomen suurin iltapäivälehti ja myydyin irtonumerolehti.

Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat on yksi Suomen suurimmista sanomalehdistä. Hesarin lukijasuhde on ainutlaatuinen - lukijat viettävät lehden parissa yli tunnin päivässä.

HS:n paikallislehdet

HS:n paikallislehdet HS Espoo, HS Vantaa ja HS Helsinki kertovat paikallisia tarinoita omilta alueiltaan. Lehdet jaetaan keskiviikkoisin ilmaisjakeluna ja torstaisin Hesarin tilaajille painetun lehden välissä.

HS Tehopaketti: Hesari + HS:n paikallislehdet

Hesari ja HS:n paikallislehdet muodostavat HS Tehopaketin, pääkaupunkiseudun ylivoimaisimman mainosvälineen. Mainosta samalla viikolla Helsingin Sanomissa sekä HS:n paikallislehdessä.

Sanomalehtimainos huomataan – Printtimainonnan opas auttaa suunnittelemaan toimivan lehtimainoksen

  • Sanomalehtien mainonnasta huomataan yli 60 %.
  • Jopa 68% printtimainonnan huomanneista myös perehtyy mainokseen.
  • Lukijat suhtautuvat sanomalehtimainontaan myönteisesti, niin painetussa lehdessä, verkossa kuin sovelluksissakin. 

Mitkä asiat vaikuttavat printtimainonnan huomioarvoon? Kuinka suunnitellaan mainos, joka pysäyttää sanomalehden lukijat? Lataa maksuton Printtimainonnan opas, sen avulla suunnittelet toimivan ja onnistuneen mainoksen!

Lataa opas tästä


Lähteet: KMT 2019 / MediaAuditFinland Oy ja Kärkimedia 2020

Sanomalehti­mainonta palvelee erilaisissa tarpeissa

Printtimainonta sanomalehdessä sopii monenlaisiin tilanteisiin ja mainonnan tavoitteisiin. Luotettava mediaympäristö auttaa brändin rakentamisessa, ajankohtainen mainos lehdessä aktivoi asiakkaita myös ostoksille.

Mainonnan tavoite Miksi sanomalehti?
Laatumielikuvan nostaminen Halo-efekti: mainostaja koetaan yhtä luotettavaksi kuin sanomalehti
Tunnettuuden kasvattaminen Viestiä voidaan optimoida eri lukijaprofiileille ja päätelaitteille
Tuotetiedon lisääminen Sanomalehteen ja siinä olevaan mainontaan syvennytään
Ostohalukkuuden kasvattaminen Sanomalehtimainonta tavoittaa ostopäätöksen tekijät ja ostovoimaiset asiakkaat
Aktivointi kauppaan Sanomalehti tavoittaa ajankohtaisesti. Printtilehti luetaan usein aamulla, ennen päivän ostopäätösten tekemistä
Uutismediat monikanavaisesti osana mediapäivää

Uutismediat kulkevat kuluttajan mukana läpi päivän. Monikanavaisuudella vastataan sisältöjen kulutuksen tarpeeseen vuorokauden eri hetkinä. ​

Sanomalehti on luotettavin uutismedia

Olemme uutisnälkäistä kansaa. Luemme uutisia päivittäin painetusta sanomalehdestä, verkosta ja mobiilista. Uutisille on omat paikkansa päivämme kulussa, aina aamiaispöydästä iltauutisiin.

Uutismedia kertoo, mitä ympärillämme juuri nyt tapahtuu. Uutiset auttavat pohtimaan, mitä meidän pitäisi tietää ja ymmärtää, oli kyse sitten yhteiskunnan tapahtumista, päivän politiikasta tai viihdeuutisista.

Uutismediaa ohjaavat journalistiset periaatteet: journalistin ohjeiden mukainen uutisointi on totuudenmukaista ja puolueetonta. 84% suomalaisista pitää sanomalehtiä luotettavana uutismediana ja jo 74% suomalaisista on valmiita maksamaan laadukkaista uutissisällöistä verkossa. (Lähde: KMT 2019 / MediaAuditFinland Oy)

Haluatko apua printtikampanjasi rakentamiseen?

Mikä sanomalehti sopii tarpeisiisi parhaiten? Jätä yhteydenottopyyntö ja autamme rakentamaan tehokkaan printti- tai monimediakampanjan!

Pyydä tarjous

Jaa tämä sivu

Piditkö lukemastasi?