Apua mainostoimistoille
Auta asiakastasi tavoittamaan omat asiakkaansa entistä tehokkaammin.

Maksuttomat data- ja konsultointipalvelut mainos- ja digitoimistoille

Saisimmeko tarjota toimistollesi ja tiimillesi dataa luovan suunnittelun, mediavalintojen ja budjetoinnin tueksi? Entä kohderyhmäymmärryksen kasvattamiseen? 

Nyt saat Sanoman mediadatat, tiedot ja hinnat käyttöösi helposti, oman yhteyshenkilön kautta, maksutta ja ilman turhia säätöjä tai myyntipuheita.
 

Jutellaanko? Varaa sopiva aika!

Sinä tunnet asiakkaasi – me autamme tuntemaan asiakkaasi asiakkaat

Oli kyseessä sitten nopea sparrailu, hintatiedustelu  tai tarve syvemmälle ymmärrykselle asiakkaasi toimialasta, saat kauttamme käyttöösi koko Sanoman osaamisen ja tutkimusosaston tuottaman datan.

Yhteistyön avulla tarjoat asiakkaillesi

  • Paremman näkemyksen siitä, keitä asiakkaasi asiakkaat ovat ja miten he käyttäytyvät

  • Faktat eri mediaryhmien vahvuuksista eri tilanteissa

  • Tutkitut tiedot sisällöistä, jotka ovat toimineet erilaisissa kampanjoissa

  • Parempia tuloksia fiksusti suunnitellun mediamainonnan avulla – brändimainontaa Nelosen TV- ja radiokanavilla, sekä digitaalisia ratkaisuja suomalaisten rakastamissa verkkomedioissa

Yhteistyömallimme luo arvoa kaikille osapuolille
Lue artikkeli: Parhaat menestystarinat rakentuvat istumalla samalla puolen pöytää

Parhaat menestystarinat rakentuvat istumalla samalla puolen pöytää

Teea Björklund listasi kolme markkinoinnin kenttää muokkaavaa muutosvoimaa, joissa erityisesti me Sanomalla pystymme markkinointitoimistoja ja heidän asiakkaitaan palvelemaan. 

Lue artikkeli

Palvelumme digi- ja mainostoimistoille

Välineet tehokkaampien luovien ehdotusten rakentamiseen: rakennuspalikat insightiin, jonka avulla rakennat asiakkaallesi entistä puhuttelevamman viestin

Apua mediavalintoihin ja kampanjabudjettien rakentamiseen

Tarvittaessa hoidamme koko mediapaletin alusta loppuun: mediasuunnittelun, ostamisen, varaamisen, trafikoinnin, optimoinnin ja raportoinnin

Ympäristövastuulliset asiakkaamme hyötyvät suoraan Sanoman vastuullisuustutkimuksesta ja markkinoinnin asiantuntemuksesta. Esimerkiksi kotimaisen kompensaatiopalvelun tarpeisiin loimme ympäristövastuullisuusviestinnän strategian ja löysimme sille sopivat markkinointikanavat, -tuotteet sekä kohderyhmät. Onnistumisen keskiössä ovat asiantuntemus ja tutkittu tieto, joita jaamme toisillemme aidossa yhteistyössä.
Kati Jurkko
Kati Jurkko
Hauki Media
Satu on ollut todella konkreettinen apu, kun ollaan mietitty asiakkaille sopivia valintoja heidän kohderyhmiensä tavoittamiseen. Sanoman suuresta tietopankista tuntuu löytyvän valtavasti vastauksia myös kysymyksiin, joita ei suunnitellessa ole vielä välttämättä edes tajunnut itse esittää!
Andy Prinkkilä
Andy Prinkkilä
Asiakkuuspäällikkö, Kind Company

Autamme siinä, missä haluat

Voimme olla avuksi koko suunnitteluprosessin aikana, tai valituissa vaiheissa.

Autamme asiakaspolun kaikissa vaiheissa

Toimintaympäristö

  • Asemoituminen
  • Toimialan trendit ja sesongit
  • Erottautumis­mahdollisuudet

Lähestyminen suhteessa tavoitteeseen

  • Sparraaminen oikeista mittareista asiakkuuden eri vaiheissa
  • Benchmarkit suhteessa toimialaan
  • Tavoiteasetanta suhteessa budjettiin

Asiakkaan asiakkaat

  • Kiinnostuksen kohteet
  • Medioiden käyttö
  • Asennemaailma, suhtautuminen mainontaan

Mediasuunnittelu

  • Monimediallisesti oikeisiin kohderyhmiin, oikeisiin mediaryhmiin ja oikeaan aikaan
  • Tavoittavuudet
  • Ostaminen, varaaminen, optimointi ja raportointi

Esimerkkejä työkaluista

Yleisöreportteri ja Sanoma segmentointi ovat hyviä esimerkkejä työkaluista, joiden hyödyt tarjoamme mielellämme toimistokumppaniemme käyttöön. Näiden lisäksi käytössämme on laajasti myös muita työkaluja – sekä tietysti osaavat ihmiset, jotka auttavat sinua saamaan datasta kaiken irti.

Yleisöreportteri

Yleisöreportteri kertoo, millaisia tietyn verkkosivuston kävijät ovat. Millaiset asiakkaat ostavat sivustolta, ketkä ovat lukeneet natiiviartikkelisi ja niin edelleen. Opit tuntemaan sisältöjäsi kuluttavat kävijät entistä paremmin.

Yleisöreportteri

Tämä tarkoittaa sinulle...

  • Parempaa ymmärrystä asiakkaasi asiakkaista – sen avulla suunnittelet entistä tehokkaampaa markkinointiviestintää ja mainontaa.
  • Voit saada paremman ymmärryksen kohderyhmäsi mediankäytöstä, kiinnostuksen kohteista ja motiiveista – ja sitä kautta suunnitella kohdennetumpia viestejä oikeissa kanavissa ja riittävällä toistolla.

Sanoma segmentointi

Sanoma tutkii suomalaisten mediankäyttöä jatkuvasti, laajasti ja monipuolisesti. Tutkimuksen perusteella suomalaiset on jaettu kahdeksaan eri segmenttiin, median käytön motiivien ja asenteiden perusteella. Segmentoinnin avulla selvitämme, millaiset sisällöt erilaisiin kohderyhmiin vetoavat, mitä medioita niiden jäsenet kuluttavat, missä kanavissa ja miksi.

Lue lisää

Sanoma segmentoinnissa suomalaiset on jaettu 8 mediankäyttäjätyyppiin

Tämä tarkoittaa sinulle...

  • Asiakkaan kohderyhmien syvempää ymmärtämistä ja uuden potentiaalin tunnistamista.
  • Markkinaymmärryksen kasvattamista – tarkastelet mm. toimialakohtaista dataa tehokkaammin
  • Fiksumpien viestikärkien suunnittelua ja ymmärrystä tyylistä ja tonarista, jonka avulla puhuttelet kohderyhmiä oikein
  • Mahdollisuutta rikastaa asiakkaan omaa segmentointia mediankäyttödatalla

Yhteyshenkilömme ovat käytettävissäsi

Oma yhteyshenkilösi on vain puhelinsoiton päässä. Oli kysymyksesi suuri tai pieni, älä epäröi olla yhteydessä.

Satu Raatikainen

Satu Raatikainen

Agency Success Manager
Sini Hartikka

Sini Hartikka

Agency Success Manager

Pyydä esittely tai jätä muu yhteydenotto­pyyntö

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojaseloste.

Jaa tämä sivu

Piditkö lukemastasi?