Televisiomainonta on tehokkain tapa kasvattaa yrityksen tunnettuutta
TV-mainonta tarjoaa vaikuttavan mahdollisuuden asiakkaiden tavoittamiseen sekä valtakunnallisesti että alueellisesti.
TV-mainos on nopea ja tehokas tapa rakentaa brändiä
TV-mainonnan tavoittavuus on valtava. Televisiota katsotaan päivittäin, joten jo viikon-parin kampanja tavoittaa suomalaiset tehokkaasti.
Televisio on myös tunnemedia. Äänen ja kuvan yhdistelmällä tarinankerronta on vahvaa, lisäksi laadukas mediaympäristö Suomen kiinnostavimpien ohjelmien yhteydessä vahvistaa brändiäsi!
TV:tä katsotaan keskimäärin 2 tuntia ja 42 minuuttia päivittäin. 90% väestöstä katselee viikoittain TV:tä.
TV-mainoksella on pitkä muistijälki. Äänen ja kuvan yhdistelmä tekee katsojaan vaikutuksen, luo mielikuvia ja tehostaa myyntiä.
TV-mainonta kasvattaa liikevaihtoa. Tutkimuksen mukaan yksi TV-mainontaan sijoitettu euro tuo lyhyellä aikavälillä kuusi euroa liikevaihtoa, ja kaikkiaan 17 euroa.
Lähteet: Finnpanel & Screenforce Finland: TV-mittaritutkimus (4+), ComScoren tilastointi, TV-taloudet Suomessa 2017 -tutkimus.
Mainoksesi Sanoman TV-kanaville - jätä yhteydenottopyyntö
Pyydä tarjous yrityksesi tarpeisiin räätälöidystä tv-kampanjasta!
Alueellinen TV-mainonta:
kustannustehokasta kohdennusta
Sanoman televisiokanavilla mainonta voidaan kohdistaa 10 eri näkyvyysalueelle. Näin tv-mainonnan hinta muodostuu järkeväksi: saat television mainosmahdollisuudet käyttöösi terävästi kohdennettuna ja erittäin kohtuullisilla mediakustannuksilla.
Kun ostat alueellista TV-mainontaa, esitetään mainoksesi kelluvasti Nelosella. Kohderyhmäksi voit valita joko 25-54 tai 25-64 –vuotiaat suomalaiset.
Valtakunnallinen TV-mainonta:
tavoita asiakkaasi kaikkialla
Kun haluat kertoa tarinasi tai tarjouksesi jokaiselle suomalaiselle, teet sen mainostamalla valtakunnallisesti Sanoman TV-kanavilla: Nelosella, Livillä, Jimillä, Herolla, FOXilla ja National Geographicilla.
Valtakunnallista TV-mainontaa voi ostaa eri tavoin:
- Kanavakohtainen ostaminen: ostat mainontaa tietyssä kohderyhmässä tietylle kanavalle
- Kontaktit tietyssä kohderyhmässä: mainokset sijoitellaan kelluvasti, eli niille kanaville ja ohjelmiin, joiden yhteydessä valitsemasi kohderyhmät tavoitetaan tehokkaimmin
- Kohderyhmäkauppa viikonpäiväpainotuksella: kelluva kampanja, mainoksesi näkyy painotetusti tiettynä viikonpäivänä
- Ohjelmayhteistyö: lyhyt mainos esitetään aina tietyn ohjelman yhteydessä. Tämä on kevyt tapa toteuttaa televisiomainontaa.
Sanoman TV-Kanavat

Viihde on hyväksi
Vastapainoa arkeen muutosmyönteisille.
VIIKKOTAVOITTAVUUS
3,4 milj.

Onneksi on taas viikonpäivä
Kotimaisen reality-viihteen parhaimmisto.
VIIKKOTAVOITTAVUUS
2,1 milj.

Kaikki on mahdollista
Suurimmat kv-draamat sekä kotimaiset naisten suosikkiformaatit.
VIIKKOTAVOITTAVUUS
2,1 milj.

Illat on meidän
Hero on leffakanavien kingi.
VIIKKOTAVOITTAVUUS
1,5 milj.

VIIKKOTAVOITTAVUUS
1,5 milj.

VIIKKOTAVOITTAVUUS
1,7 milj.
Monikanavaisuus tuo tehoa ja toistoa
Mainos televisiossa voi nykyään olla myös mainos suoratoistopalvelussa tai netti-tv:ssä! TV-ohjelmia katsotaan yhä enemmän ajasta ja paikasta riippumatta. Siksi TV-kampanjan yhteydessä kannattaa tehdä myös videomainontaa Ruutu-palvelussa.
Ruudussa voit kohdentaa kampanjasi samalle kohderyhmälle kuin televisiossakin.
Televisiomainonnan ohjelmakaudet
Sanoman kanavien TV-vuosi ja ohjelmisto on jaettu kuuteen 2 kuukauden mittaiseen kauteen. Kaudet avautuvat myyntiin aina 5 viikkoa ennen ko. kauden alkua.
Avausviikko | Avattava kausi |
---|---|
vk 48 | vkot 1-9 |
vk 5 | vkot 10-18 |
vk 14 | vkot 19-26 |
vk 22 | vkot 27-35 |
vk 31 | vkot 36-44 |
vk 40 | vkot 45-52 |
Lisätietoa Sanoman kanavien kausiohjelmistosta löydät täältä >
Pyydä tarjous TV-mainonnan kampanjasta!
Olisiko mainonta televisiossa sopiva tapa kasvattaa bisnestäsi?
Pyydä tarjous yrityksesi tarpeisiin räätälöidystä alueellisesta tai valtakunnallisesta televisiomainonnasta!