TV-mainontaa valtakunnallisesti Sanoman kanavilla

Valtakunnallisen TV-mainonnan mahdollisuudet

Katkomainonta on tutuin tapa mainostaa TV:ssä

Katkomainonta esitetään ohjelmien välissä ja keskellä, niille varatuilla mainoskatkoilla. Mainoskatkot erotetaan TV-ohjelmistosta katkotunnistein ja mainontaa saa esittää vain tietyn määrän per ohjelmatunti.

  • Kelluvassa mainonnassa mainoksesi sijoitellaan kanaville ja ohjelmistoon tavoittelemasi kohderyhmän ja sovitun tavoittavuuden mukaan.

  • Ohjelmaostamisessa mainonta esitetään joko täysin tai pääosin sovitun TV-ohjelman katkoilla.

Ohjelmayhteistyö on osa kanavan ohjelmistoa 

Ohjelmayhteistyössä mainostaja osallistuu ohjelman tarjoamiseen ja tästä kerrotaan katsojille tunnistein. Tunnisteet kuuluvat kanavan ohjelma-aikaan ja niiden muotoa sitovat tietyt säännöt.

  • Kelluvassa ohjelmayhteistyössä mainostajan OHY-tunnus (“ohjelman tarjoaa” -tunniste) sijoitellaan ohjelmistoon kohderyhmän ja tavoittavuuden mukaan.

  • Räätälöidyssä OHYssa mainostajan brändi on mukana tietyssä, sovitussa ohjelmassa tai ohjelmissa. Räätälöityyn ohjelmayhteistyöhön voidaan rakentaa myös brändielementtejä ohjelman sisälle.

Haluatko kuulla lisää? Ota meihin yhteyttä

Ota yhteyttä

Palveluksessasi suomalaisten suosikkikanavat

Nelonen

Nelonen

Kotimaisen laatuviihteen kulmakivi tavoittaa 3,3 miljoonaa suomalaista viikoittain. Nelosen ohjelmista nousevat puheenaiheet suomalaisten kahvipöytiin – ajattele vaikka Voice of Finlandia, Temppareita tai Diiliä! Nelosen katsojista 54 % on naisia, 46 % miehiä.

Jim

Jim

Jimin katsojien kiinnostuksen kohteissa korostuvat moottorit, metsästys, kalastus ja urheilu. Jim tavoittaa keskimäärin 2,1 miljoonaa suomalaista viikottain. Katsojista 53 % miehiä, 47 % naisia.

Liv

Liv

Liviä katsovat ennen kaikkea terveydestä, hyvinvoinnista, sisustuksesta ja remontoinnista kiinnostuneet suomalaiset. Kanavan viikkotavoittavuus on keskimäärin 1,9 miljooonaa. Katsojista 65 % naisia, 35 % miehiä.

Hero

Hero

Etenkin laatuleffoistaan tunnettu Hero tavoittaa 1,4 miljoonaa suomalaista joka viikko. Katsojista 49 % on naisia, 51 % miehiä. Kanavan katsojien kiinnostuksen kohteet vaihtelevat laajasti urheilusta luontoon ja eläimiin.

Fox

Fox

Fox on etenkin sarjamuotoisen viihteen koti! Foxia katsoo viikottain jopa 1,7 miljoonaa suomalaista (keskimääräinen viikkotavoittavuus). Foxin katsojista 44 % on naisia ja 56 % miehiä.

National Geographic

National Geographic

Historiaa ja luontoa! National Geographicin keskimääräinen viikkotavoittavuus on 1,5 miljoonaa suomalaista. Kanava profiloituu etenkin miehiin – katsojista 67 % on miehiä, 33 % naisia.

TV-mainonnan ostaminen käytännössä - näin mainostat televisiossa

1.

Mieti kohderyhmä ja kampanjan tavoite valmiiksi: haluatko kertoa tarjouksesta vai esimerkiksi lanseerata kokonaan uuden tuotteen tai palvelun. Uusi tuote tai palvelu vaatii usein tukevamman kampanjan.

2.

Suunnittele kampanjan alustava aikataulu. Huomaathan, että mainostamisen hinta riippuu valitsemasi ajankohdan hintaindeksistä – eri ajankohdat ovat siis eri hintaisia.

3.

Ota yhteyttä meihin ja pyydä tarjous. Voit myös tutkia ja vertailla valmiita alueellisen mainonnan paketteja verkkokaupassamme!

4.

Sovi asiantuntijan kanssa kampanjan tarkat tavoitteet, aikataulu, ja hinta. Saat tarjouksen ohessa meiltä kampanjasuunnitelman.

5.

Briiffaa TV-mainoksen tekijä. Halutessasi saat mainoksen suunnittelun ja tuotannon myös meidän kauttamme.

6.

Sovi hyväksytyn mainoksen toimituksesta kanavalle.

7.

Valmistaudu kampanjaan: varmista, että verkkosivujen analytiikka toimii, henkilökunta tietää kampanjasta ja tuotetta on saatavilla.

Vinkkejä valmistautumiseen löydät myös artikkelista: Mitä onnistunut mainonta vaatii?

8.

Tutustu kampanjaraporttiin yhdessä asiantuntijamme kanssa ja suunnittele seuraava kampanjalähtö.

Mistä mainos? Saat kauttamme myös apua TV-mainoksen suunnitteluun ja tuotantoon

TV-mainoksen suunnittelu ja tuotanto kannattaa antaa ammattilaisen tehtäväksi. Hyvä mainos on napakka, selkeä, ja kertoo viestin nopeasti, kiinnostavasti ja ymmärrettävästi. Ammattilainen osaa muotoilla mainosviestin niin, että se mahtuu tiiviiseen sekuntimäärään – hyvä TV-mainoksen kesto vaihtelee viiden ja kahdenkymmenen sekunnin välillä. 

TV-mainonnan ammattilaiset huolehtivat myös siitä, että mainos toimii teknisesti, jotta se sekä näyttää että kuulostaa hyvältä kaikenkokoisilta ruuduilta.

Kun tilaat TV-mainontaa Roudalta, saat halutessasi kauttamme myös mainoksen suunnittelun ja tuotannon.

TV-mainonnan kumppaneinamme toimivat kokeneet ammattilaiset, joten voit olla varma siitä, että sekä mainoksen sisällöllinen että tekninen laatu on sitä mitä pitääkin.

Pyydä tarjous

Kiinnostuitko valtakunnallisesta TV-mainonnasta?

Ota yhteyttä

Lisää aiheesta

Jaa tämä sivu

Piditkö lukemastasi?