TV-mainonta tavoittaa tehokkaasti, herättää tunteita ja saa asiakkaat toimimaan. TV-mainonnan avulla löydät uusia asiakkaita, rakennat ja vahvistat mielikuvia – ja myyt enemmän!
TV-mainonta luo vahvoja mielikuvia ja luottamusta: televisiossa mainostavat brändit koetaan vakavaraisina, laadukkaina ja itsevarmoina.
Suomalaiset katsoivat televisiota vuonna 2021 keskimäärin 2 tuntia ja 43 minuuttia päivässä. Muuta katselua kertyy lisäksi 54 minuuttia pitäen sisällään mm. suoratoistopalvelut, vanhemmat tallenteet, sekä pelaamisen. TV ruudun ääressä viihdytään siis yli 3,5 tuntia päivittäin.
Nelonen tavoittaa viikoittain 3,1 miljoonaa suomalaista.
Lähteet: Screenforce Finland & Thinkbox, Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus
Mainostamalla Sanoman kanavilla olet mukana valtakunnallisissa puheenaiheissa!
Televisio-ohjelmat synnyttävät puheenaiheita suomalaisten kahvipöytiin ja ovat samalla turvallinen mediaympäristö, jossa brändisi näkyy laadukkaassa seurassa.
Vuonna 2021 Sanoman Total TV tavoitti 3,9 miljoonaa suomalaista viikoittain. Sanoman TV-kanavia ovat Nelonen, Jim, Liv ja Hero sekä National Geographic ja STAR Channel. Total TV katseluun lasketaan mukaan suoratoistopalvelu Nelonen media Ruudun sisällöt.
Kun haluat kertoa tarinasi tai tarjouksesi jokaiselle suomalaiselle, teet sen mainostamalla valtakunnallisesti Sanoman TV-kanavilla: Nelosella, Livillä, Jimillä, Herolla, STAR Channelilla ja National Geographicilla.
Sanoman televisiokanavilla mainonta voidaan kohdistaa 11 eri näkyvyysalueelle. Näin tv-mainonnan hinta muodostuu järkeväksi: saat television mainosmahdollisuudet käyttöösi terävästi kohdennettuna ja erittäin kohtuullisilla mediakustannuksilla.
Kun ostat alueellista TV-mainontaa, esitetään mainoksesi kelluvasti Nelosella. Alueellinen TV-mainonta kohdennetaan 25-64-vuotiaille suomalaisille.
Viihde on hyväksi
Vastapainoa arkeen muutosmyönteisille.
Onneksi on taas viikonpäivä
Kotimaisen reality-viihteen parhaimmisto.
Kaikki on mahdollista
Suurimmat kv-draamat sekä kotimaiset naisten suosikkiformaatit.
Illat on meidän
Hero on leffakanavien kingi.
Vaikuttavaan TV-mainontaan tarvitaan myös vaikuttava mainosspotti. Toteutamme kampanjaasi varten myös laadukkaat mainosfilmit.
Mainos televisiossa voi nykyään olla myös mainos suoratoistopalvelussa tai netti-tv:ssä! TV-ohjelmia katsotaan yhä enemmän ajasta ja paikasta riippumatta. Siksi TV-kampanjan yhteydessä kannattaa tehdä myös videomainontaa Ruutu-palvelussa.
Ruudussa voit kohdentaa kampanjasi samalle kohderyhmälle kuin televisiossakin.
Sanoman kanavien TV-vuosi ja ohjelmisto on jaettu kuuteen 2 kuukauden mittaiseen kauteen. Kaudet avautuvat myyntiin aina 5 viikkoa ennen ko. kauden alkua.
Avausviikko | Avattava kausi |
---|---|
vk 47 | vkot 1-8 |
vk 4 | vkot 9-17 |
vk 13 | vkot 18-26 |
vk 21 | vkot 27-34 |
vk 30 | vkot 35-43 |
vk 39 | vkot 44-52 |
Lisätietoa Sanoman kanavien kausiohjelmistosta löydät täältä >
Hintaindeksit mukailevat suosituimpia mainonnan aikoja, esimerkiksi loppukevään mainoskatkot myydään useimmiten täyteen.
Viikko | Indeksi |
---|---|
1-4 | 70 |
5-13 | 100 |
14-16 | 105 |
17-21 | 116 |
22-25 | 118 |
26-28 | 90 |
29-31 | 85 |
32-35 | 110 |
36-39 | 118 |
40-44 | 115 |
45-51 | 100 |
52 | 70 |
Olisiko mainonta televisiossa sopiva tapa kasvattaa bisnestäsi?
Pyydä tarjous yrityksesi tarpeisiin räätälöidystä alueellisesta tai valtakunnallisesta televisiomainonnasta!