Natiivimainonta

Natiivimainonta on mainontaa artikkelimuodossa

Sanoman tunnetuimmat mediabrändit tarjoavat kaupalliselle viestillesi ainutlaatuisen ympäristön. Natiivimainonta on artikkelimuotoista kaupallista sisältöä, joka on muodoltaan ja äänensävyltään mahdollisimman lähellä valitun median sisältöjä. Se sijoitetaan aina niihin Sanoman medioihin, jotka luontevasti sopivat yrityksesi artikkelimainoksen teemaan ja sisältöön.

Voit antaa artikkelisisältösi suunniteltavaksi Roudan ammattilaiselle. Tai mikäli sinulla jo on artikkelinomainen teksti, joka liittyy liiketoimintasi tarjoamaan tuotteeseen tai palveluun, voidaan sen pohjalta tuottaa artikkelimainos (natiivimainos) sopiviin Sanoman mediabrändeihin kuten Ilta-Sanomiin tai Helsingin Sanomiin.

Artikkelimainonta on myönteinen mainonnan muoto

Artikkelimainonta koetaan myönteiseksi mainonnan muodoksi. Sen asianmukainen sisältö koetaan palveluna kuluttajalle.

icon-kiinnostunut-lukia-kayttaa-aikaa.png

Kun lukija on jo valmiiksi kiinnostunut teemasta, natiivimainoksen parissa vietetään enemmän aikaa ja siihen keskitytään.

icon-uusia-ideoita.png

Toimiva mainosmuoto kun halutaan korostaa jonkun tuotteen tai palvelun hyviä puolia tai kun halutaan tarjota uusia ideoita artikkelimuotoisella sisällöllä.

icon-hyvia-tuloksia.png

Natiivi- eli artikkelimainonnalla on saatu hyviä tuloksia tunnettuuden, harkinnan ja ostoaikeen kasvattamiseen.

Näin natiivimainos­kampanja toimii

Natiivimainonta eli artikkelimainos sopii tilanteeseen kun halutaan kertoa tuotteen tai palvelun eduista laajemmin kuin vaikkapa lehti- tai verkkomainoksessa.

Määrittely

1. Määrittely

Määritellään natiivimainonnan tavoite, kampanja-aika ja budjetti. Ja liitetään natiivimainonta luontevaksi osaksi asiakkaan muita mainoskampanjan kanavia.

Artikkelin toteuttaminen

2. Artikkelin toteuttaminen

Routa tuottaa asiakkaan briiffin mukaisen artikkelimainoksen. Tai asiakas toimittaa valmiin aineiston artikkelimainoksen pohjaksi.

3. Mittaukset ja raportointi

Routa määrittelee yhdessä asiakkaan kanssa asianmukaiset mittarit ja raportoinnin toimenpiteet. Asiakas toimittaa artikkelia varten tarvittavat materiaalit ja tarkentaa siihen liittyvät kysymykset artikkelimainoksen suunnittelijalle sovitussa aikataulussa ja muodossa.

Aineiston hyväksyminen

4. Aineiston hyväksyminen

Valmis aineisto toimitetaan asiakkaalle hyväksyttäväksi.

Kampanjan käynnistäminen

5. Kampanjan käynnistäminen

Kampanja käynnistetään ja artikkeli julkaistaan.

Raportointi

6. Raportointi

Asiakkaalle nimetty yhteyshenkilömme analysoi kanssasi mainonnan onnistumisesta kertovan raportin tulokset. Tämän perusteella on sitten luontevaa tehdä yhdessä johtopäätöksiä mainonnan jatkotoimenpiteistä.

Miksi ostaisit natiivimainontaa Roudalta?

Natiivimainos muistuttaa toimituksellista sisältöä
  • toteutamme artikkelimainontaa Suomen suosituimmissa medioissa kuten hs.fi ja is.fi
  • tarjoamme huippulaatuiset sisällöntuotannon palvelut avaimet käteen periaatteella
  •  pystymme toteuttamaan natiivimainonnan monikanavaisesti siten, että kaupallinen artikkelisisältösi julkaistaan sekä printtimediossa että verkossa

Natiivi- eli artikkelimainonta muistuttaa ulkoasultaan median toimituksellista sisältöä. Sitä voitaisiin kutsua myös artikkelimainokseksi. 

Kiinnostuitko natiivimainonnasta?

Kysy lisää

Lisää aiheesta

Jaa tämä sivu

Piditkö lukemastasi?